V obci Kozlovice byla dokončena rekonstrukce silnice, poškozené kvůli přetíženým kamionům z nedalekého kamenolomu. Předsedkyně Osadního výboru Jolana Čechová zdůrazňuje nutnost zákazu vjezdu vozidel nad 12 tun, aby se předešlo dalším škodám. Primátor Přerova Petr Vrána očekává, že stavba dálnice D1 v roce odlehčí regionu. Rekonstrukce silnice stála přes 35 milionů korun a její dokončení se zpozdilo kvůli technickým potížím.
V kozlovické obci došlo k dokončení dlouho očekávané rekonstrukce silnice, která byla v havarijním stavu. Příčinou tohoto stavu byly přetížené kamiony, které si ulicemi Kozlovic zkracovaly cestu z místního kamenolomu na stavbu dálnice D1, jež se táhne od Přerova do Říkovic. Předsedkyně Osadního výboru v Kozlovicích, Jolana Čechová, vidí v přetížených vozidlech hlavní viníky a apeluje na dodržování zákazu vjezdu vozidel nad 12 tun, aby se zabránilo dalším možným škodám.
'Doufáme, že nepustí zpátky ty kamiony, protože to by brzy vedlo k zničení silnice,' podotýká Jolana Čechová. Dlouhodobá zatížení silnice těmito vozidly by podle ní neúnosně narušila nově opravenou infrastrukturu, což by znamenalo další finanční výdaje a komplikace pro místní obyvatele.
Primátor Přerova Petr Vrána z hnutí ANO potvrzuje závažnost situace a klade naději do dokončení dálnice D1 v roce, což by mělo přinést odlehčení nejen pro Kozlovice, ale pro celý přerovský region.
Na rekonstrukci necelého kilometru silnice včetně úpravy chodníků a sjezdů bylo vyčleněno více než 35 milionů korun z rozpočtů Olomouckého kraje a města Přerova. Projekt, původně plánovaný na dokončení v říjnu, se zdržel kvůli neúnosným podmínkám v podloží, což si vyžádalo dodatečná technická opatření, jak uvádí Tomáš Chromčík, vedoucí stavebních prací.
Olomoucký kraj současně realizuje další projekty, jako je průtah obcí Skrbeň, výstavba nového mostu v Oseku nad Bečvou a práce v obci Křtomil. Všechny tyto projekty by měly být dokončeny letos v prosinci.