
Virtuální pohotovostní služby v Jihočeském kraji od loňského roku využilo přes 14000 obyvatel, včetně 4600 případů s dětmi. Nejčastěji se pacienti ptají na respirační onemocnění, vyrážky a ekzémy. Služby se rozšiřují i do dalších krajů, jako je Karlovarský a Plzeňský. Ministerstvo vidí telemedicínu jako doplnění tradiční péče.
Virtuální pohotovostní služby, které umožňují pacientům konzultace s lékařem na dálku, se v Jihočeském kraji od zavedení v loňském roce setkaly s rozpětím zájmu. Podle mluvčí kraje Hany Brožkové tuto službu využilo přes čtrnáct tisíc obyvatel, z toho více než 4600 případů zahrnovalo děti.
Nejčastěji se pacienti dotazují na příznaky respiračních onemocnění, obzvláště během chladnějšího období, stejně jako na různé kožní vyrážky a ekzémy. To potvrzuje i Ondřej Tefr, medicinský ředitel společnosti Meddi, která aplikaci provozuje. Zdůrazňuje, že mnoho telefonátů přichází v nočních hodinách od rodičů, kteří potřebují radu ohledně zdravotního stavu svých dětí. Během léta se rozšiřuje i počet konzultací na zažívací potíže.
Služby on-line pohotovosti se rychle rozšiřují i do dalších regionů. Od března je možnost on-line poradenství dostupná v Karlovarském kraji; lékaři již poskytli pomoc ve 3600 případech a více než osmnáct tisíc obyvatel se do aplikace zaregistrovalo. Plzeňský kraj plánuje uvedení této služby na podzim, přičemž již probíhá výběrové řízení pro dodavatele.
Podobné služby se připravují také v Praze ve spolupráci se záchrannou službou, kde se koncipuje zadávací dokumentace pro pilotní projekt. Ministerstvo zdravotnictví vidí telemedicínu jako doplnění k tradičním lékařským pohotovostem, které přejdou do financování zdravotními pojišťovnami od roku 2026.