
V Plzni se konala soutěž "Škrábej, kotě!" zaměřená na online bezpečnost. Soutěž organizovalo Centrum robotiky a účastnilo se jí 48 prací z devíti základních škol. Odborná porota ocenila talent a tvořivost žáků. Vítězové v programování byli Tereza B. a Eliška S., zatímco výtvarnou kategorii ovládly Lucie H. a Tereza P.
V rámci bezpečnostního vzdělávání zaměřeného na online prostředí se žáci plzeňských základních škol zúčastnili soutěže nazvané 'Škrábej, kotě!'. Tuto soutěž již posedmé organizovalo Centrum robotiky města Plzně, které se zaměřuje na rozvoj technických dovedností a zvyšování povědomí o bezpečném používání internetu.
Soutěž probíhala za účasti devíti základních škol, které přihlásily celkem 48 prací zaměřených jak na programování, tak na výtvarné zpracování témat spojených s online bezpečností. Žáci se zamýšleli nad nástrahami internetu, včetně hackerských útoků nebo vlivu internetu na mezilidské vztahy.
Finálové prezentace hodnotila odborná porota složená z několika expertů, včetně vědců, specialistů na kybernetickou bezpečnost i pedagogů z Centra robotiky. Mezi úspěšnými pracemi se ocitly i ty od žáků 11., 15. a 26. základní školy.
Ředitel Centra robotiky, Martina Jedličková, ocenila nejen talent a tvořivost žáků, ale i podporu jejich pedagogů, kteří přispěli k technické úrovni a hloubce sdělení prezentovaných děl. Soutěž napomáhá rozvíjet kreativitní myšlení žáků pomocí programovacích aplikací jako Scratch nebo ScratchJr.
Celkoví vítězové v kategorii programování byly Tereza B. ze ZŠ a MŠ Božkov v kategorii 1. stupně a Eliška S. z 11. ZŠ v kategorii 2. stupně. Výtvarnou kategorii pak ovládly Lucie H. z 26. ZŠ a Tereza P. z 15. ZŠ.
Více informací a kompletní výsledky soupěti jsou k dispozici na webových stránkách Centra robotiky.