
Pardubice, známé svou vstřícností k cyklistům, získaly v žebříčku CykloRank Česko druhou příčku. Denně zde dochází k 30 tisícům jízd na kolech. Plánují další zlepšení infrastruktury, klíčovou je spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic.
Pardubice jsou známé svou vstřícností k cyklistům a to potvrzují i nedávná data z prestižního žebříčku CykloRank Česko. V soutěži o nejlepší cyklistickou infrastrukturu v rámci krajských měst získaly Pardubice druhou příčku. Tento úspěch však jejich představitele neuspokojuje a plánují další zlepšení cyklistické infrastruktury.
Podle statistik zaznamenává Pardubice denně až 30 tisíc jízd na kolech, což pouze podtrhuje význam rozvoje cyklostezek. 'Druhé místo za Hradcem Králové je pro nás motivací, abychom i nadále zlepšovali podmínky pro cyklisty,' uvedl náměstek primátora pro dopravu Jan Hrabal z hnutí ANO.
Mezi plánovanými projekty, které mají podpořit cyklistickou dopravu, je klíčová spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic. Ta zahrnuje nejen budování nových obchvatů, ale také připojení cyklostezek podél nich. Severovýchodní obchvat už má platné stavební povolení a přípravná dokumentace pro jihovýchodní úsek je v pokročilé fázi. Zvažuje se také trasa nové cyklostezky z klubu Žlutý pes směrem na severovýchodní obchvat.
I když některé projekty jsou již v pokročilé fázi, jiné, jako je dlouho očekávaná cyklostezka do Hradce Králové, jsou stále v přípravě. Přestože se v této oblasti angažuje vedení města, stavba pokročila pomaleji, než se čekalo. Obtíže s výkupem pozemků, zejména kolem hradu Kunětická hora, komplikují rychlý pokrok.
'Doufám, že se podaří překonat překážky, které nám dosud bránily v pokroku,' dodal náměstek primátora René Živný. Pardubice plánují v budoucnu posílit svou pozici jako jednoho z nejlepších měst pro cyklistiku v České republice nejen prostřednictvím své účasti v žebříčku CykloRank, ale hlavně zlepšením podmínek pro každodenní a rekreační cyklisty.