
Správa a údržba silnic Plzeňského kraje pokračuje ve výstavbě autobusového terminálu v Klatovech. Realizují se přeložky sítí, povrchy křižovatky, parkoviště a další infrastruktura. Projekt zahrnuje i nové inženýrské sítě a osvětlení. Dokončení se plánuje na konec roku. Klatovy jsou klíčovým dopravním uzlem pro pohodlný přestup na vlakovou a městskou dopravu.
Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK) pokračuje ve výstavbě nového autobusového terminálu v Klatovech. Podle Martiny Burdy ze SÚSPK probíhají práce na přeložkách inženýrských sítí, realizaci povrchů budoucí okružní křižovatky a na parkovišti. Dále se osazují komponenty přístřešků a připravují se patky pro zastřešení nástupišť.
V rámci projektu se budují nové inženýrské sítě, včetně veřejného osvětlení a napájení pro zobrazovací panely s odjezdy autobusů a dalšími informacemi pro cestující. Stavba postupuje podle plánu a její dokončení je plánováno na konec tohoto roku.
Podle náměstka hejtmana Pavla Čížka z hnutí STAN jsou Klatovy druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji. Velký význam stavby spočívá v umožnění pohodlného přestupu obyvatel z celého regionu na vlakovou a městskou dopravu.
Nový terminál se nachází před výpravní budovou železniční stanice v Klatovech a zahrnuje novou příjezdovou komunikaci, zastávky a nástupiště pro městskou hromadnou dopravu. K dispozici budou také odstavná stání pro autobusy, zastřešená nástupiště a parkoviště s kapacitou pro 106 automobilů, včetně stání K+R pro čtyři auta a jeden taxík.
Pavel Čížek také zdůraznil důležitost rychlého přestupu cestujících mezi dopravními prostředky. Cílem je, aby lidé mohli přestoupit z autobusu na vlak během šesti minut bez zbytečného čekání nebo vystavení nepřízni počasí. Součástí projektu je také výsadba zeleně, která zlepší estetický dojem a ekologičnost prostoru.