Správa veřejného statku města Plzně (SVSMP) nechá opravit lávku v Hradišti. Lávka bude od 1. srpna uzavřená, oprava potrvá do poloviny listopadu. Pěší i cyklisté směřující do Radobyčic budou muset po objízdné trase.
„Lávka potřebuje nový nátěr a izolaci betonového povrchu mostovky, po kterém lidé chodí a jezdí, aby do ní nezatékalo a konstrukce se tím nepoškozovala. To jsou práce, které musí probíhat ve vhodných klimatických podmínkách, které jsou nejvhodnější právě v létě. Mosty i lávky jsou pro Plzeň jako město na soutoku čtyř řek velice důležité. Pravidelnou údržbou našich mostů a lávek je udržujeme funkční a bezpečné, abychom je nemuseli potom zavírat,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
„Při opravě provedeme kontrolu všech spojů a míst, ke kterým se jinak nedostaneme a celkovou obnovu protikorozní ochrany lávky. Provedeme kompletní opravu přímo pochozí izolace, sanaci opěr a pilíře lávky včetně sjednocujícího ochranného nátěru. Upravíme také stávající odvodnění lávky. Těmito opravami dojde k prodloužení životnosti lávky a jejímu bezproblémovému užívání na další roky jen za přispění pravidelné údržby,“ uvedl Václav Šašek ze SVSMP, která má na starosti údržbu mostů a lávek v majetku města.
Po dobu opravy lávky bude v závislosti na prováděných pracích provoz na šedesátimetrové lávce od 1. srpna zcela zrušen. Pěší a cyklisté pak budou muset použít objízdnou trasu přes Čechurov a Černice
Investorem stavby je město Plzeň prostřednictvím své příspěvkové organizace Správa veřejného statku města Plzně, která ji zajišťuje. Celkové náklady na stavbu byly vysoutěženy ve výši 6 600 284,65 korun vč. DPH.
Lávka v Hradišti je spolu s mostkem v Radčicích již druhou mostní stavbou, kterou město letos opravuje. Opravy dalších lávek a mostů SVSMP připravuje v závislosti na jejich aktuálním stavu. V Plzni je více než 50 lávek, o které se město stará. Ročně je na jejich údržbu v městském rozpočtu vyčleněno desítky milionů korun.
Lemova lávka v plzeňském Hradišti překlenula Úhlavu v roce 2004, od té doby neprošla žádnou výraznější opravou. V roce 2020 na ni navázala úprava polní cesty do Radobyčic. Z polní cesty téměř neprůjezdné pro kola se stala stezka s asfaltovým povrchem a před Radobyčicemi se šotolinovým povrchem.