OSTRAVSKO

Kamiony trápí Bílou, záchrana v nedohlednu

Tahače s návěsy projíždějí těsně pod okny obecního úřadu v Bílé, stejně jako tomu bylo v minulých letech. 'Kamiony začaly od 1. dubna znovu využívat silnici I/56,' uvedl starosta Bílé Tomáš Kubačák (Pro lepší Bílou). Podle jeho slov by situaci výrazně zlepšilo otevření dopravních cest na slovenské straně, konkrétně v oblasti Čadce. 'Řidiči by nebyli motivováni využívat naši silnici I/56, kdyby byla doprava plynulejší na Slovensku,' dodal starosta.

Dopravci sami přiznávají, že problém spočívá v construction na slovenské dálnici D3. 'Pracujeme pro automobilku KIA, která se nachází na trase Ostrava – Žilina,' řekl jednatel firmy Čespol Ján Čečotka. Zdržení v Kysuckém Novém Mestě bývají až hodinová, což je pro dopravce nepřijatelné, vzhledem k nutnosti dodržovat přesné časy doručení.

Jedním z důvodů, proč se kamiony zdrží v Kysuckém Novém Mestě, je stavba budoucího napojení na připravovaný úsek dálnice D3. „U projektu dálnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica probíhá přebírací řízení dokumentace pro stavební povolení,' sdělila Michaela Lacková, mluvčí slovenského správce silnic, Národní dálniční společnosti, aniž by uvedla konkrétní časový harmonogram.

Je jisté, že řidiči i obyvatelé Beskyd si na nové dálniční spojení budou muset počkat ještě několik let. Mezitím budou muset obyvatelé i dopravci snášet současné nekomfortní podmínky. Radnice v Bílé doufá v urychlení staveb i na slovenské straně hranice, aby se problém mohl vyřešit co nejrychleji.