Ředitelství silnic a dálnic začalo demolici mostu na dálnici D1 u Brna kvůli jejímu rozšíření. Projekt, který trvá více než rok, přidá šest jízdních pruhů a měl by být dokončen do dubna 2024. Demolice mostu probíhá v noci, aby se minimalizoval dopad na dopravu. Ministr dopravy Martin Kupka oznámil, že se stavba urychlila o šedesát dnů.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo demolici části mostu na dálnici D1 u Brna přesně o půlnoci ze středy na čtvrtek. Tento krok je součástí práce na rozšíření významné dopravní tepny na šest jízdních pruhů a projekt trvá už více než rok. Očekává se, že celá stavba bude veřejnosti zpřístupněna v dubnu příštího roku.
„Aktuálně probíhá bourání jednotlivých částí mostu, včetně přemostění koridorové trati. Po demolici bude následovat rozšíření mostní konstrukce a dalších částí vozovky. Dobrou zprávou je, že se podařilo zkrátit dobu stavby o více než šedesát dnů. Kompletní stavba by měla být otevřena pro veřejnost již 14. dubna,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Ministr také zdůraznil, že tento úsek dálnice je jedním z nejvytíženějších v České republice, protože se na něj napojuje D2 od Bratislavy a D52 od Vídně. Kvůli složité dopravní situaci proto velká část prací probíhá v noci, aby byl projekt dokončen co nejrychleji.
Oblastní ředitel stavební firmy MI Roads Jiří Salava popsal proces demolice mostu, který zahrnuje postupné rozvolnění bagrem, uvolnění zámků mezi nosníky a jejich následné odstranění pomocí jeřábů. „V současné době demolujeme tři pole, která se nacházejí u koridoru, z nichž jedno je přímo nad ním a dvě jsou sousední,“ uvedl Salava.
Tento rozsáhlý projekt rekonstrukce a rozšíření dálnice D1 byl zahájen před více než rokem a měl by přinést výrazné zlepšení plynulosti dopravy na této klíčové trase. Urychlení stavebních prací o několik měsíců je vítanou zprávou pro všechny uživatele této důležité dopravní tepny.