Již 9 měsíců probíhá v chebském depu výstavba nové opravárenské haly pro Středisko údržby Českých drah. Po demolici stávajících objektů, založení nové haly a administrativní budovy byla vystavěna ocelová nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy.
Práce se nyní přesouvají do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly.
Během kontrolního dne se spolu se zástupci médií setkali zástupci investora Českých drah se zhotovitelským sdružením či vedením města Chebu. Budoucí nejmodernější středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH, které je jediné v Karlovarském kraji, bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.
„My dnes jako České dráhy děláme servis tomu, kdo si ho objedná v nějakém čase a jsme-li na to připraveni, technologicky. Prvotní jsou pro nás České dráhy, v případě, že máme kapacitu volnou i pro ostatní dopravce, tak ho zajišťujeme i ostatním dopravcům nebo i výrobcům,“ ředitel Oblastního centra údržby Západ ČD Vladimír Janoušek.
Nejbližší podobné zařízení je v Plzni a tam také nyní pracuje řada chebských kmenových zaměstnanců. Na kolejích v hale bude možné současně provádět opravy na třech soupravách zároveň. Také díky portálovému jeřábu s nosností 12,5 tun po celé délce haly. Hlavní komponenty jsou totiž v moderních vlacích umístěné na střeše vozidel.
„Technologicky to bude úplně jiný rozměr. Budeme tady mít hříž, která bude umožňovat vyvazovat podvozky celé, budeme moci zvednout celou tu dlouhou soupravu najednou, bude tady pět sad zvedáků, takže budeme zvedat celého InterJeta stotřicetimetrového najednou, takže to bude unikátní. To asi dnes v podstatě asi nikde v republice se nepraktikuje nebo alespoň o tom nevím. Takže v tomto to bude unikátní. Samozřejmě, že v budoucnu to bude i v dalších halách,“ dodal Janoušek.
V současné době je hotová zhruba třetina z plánovaného objemu investice. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026.