
Česká Třebová zůstává klíčovým železničním uzlem České republiky. České dráhy zahájily výstavbu nové opravárenské haly pro údržbu vlaků RegioPanter a CityElefant s investicí 400 milionů korun. Nová hala na 3 tisících m2 s 7 kolejemi zefektivní údržbu vlaků.
Česká Třebová nadále zůstává klíčovým bodem na železniční mapě České republiky. Ve čtvrtek České dráhy oficiálně zahájily výstavbu nové opravárenské haly, která bude sloužit k údržbě regionálních vlaků RegioPanter a CityElefant. Nově plánovaný projekt, který obnáší prodloužení stávající servisní haly, představuje investici ve výši 400 milionů korun.
Před několika lety se spekulovalo o možném zrušení českotřebovského depa, které zajišťuje dopravu pro velkou část Pardubického kraje. Tyto obavy se však ukázaly jako neopodstatněné. Po skončení modernizace železničního uzlu, které obnášelo náklady ve výši 20 miliard korun, proudí do České Třebové další významné investice.
Nová hala s celkovou plochou 3 tisíce metrů čtverečních zahrnuje sedm opravárenských kolejí. Nejdelší kolej s délkou 183 metrů umožní kompletní údržbu dlouhých elektrických jednotek. Nové vybavení zahrnuje montážní kanály a portálové jeřáby, což zjednoduší výměnu různých komponentů. Rozšíření kapacity a modernizace stávající haly umožní zefektivnit údržbu vlakových souprav, které dosud vyžadovaly náročné rozpojování.
Podle Michala Rouska, ředitele oblastního centra údržby Střed, budou v České Třebové probíhat i vyšší stupně oprav, včetně neplánovaných zásahů na trati. Nová hala bude primárně sloužit k údržbě vlaků operujících v regionálních službách Pardubického kraje, včetně osmi jednotek RegioPanter stažených z Ústeckého kraje.
České dráhy plánují širší investice do opravárenství po celé republice. Již v loňském roce investovaly do tohoto sektoru miliardu korun a rozjížděly projekty na několika místech, jako jsou Cheb, Havlíčkův Brod a Olomouc. Do budoucna se očekává, že za tři roky na tyto účely vynaloží až 10 miliard korun, zahrnujících také nové technologie pro údržbu a modernizaci strojního zařízení.
V současnosti zaměstnává opravárenské centrum v České Třebové 126 pracovníků. Po dokončení nového projektu, které má proběhnout v létě příštího roku, se plánuje posílit tým o dalších 15 lidí. Výstavbu zajišťuje konsorcium firem Chládek a Tintěra Pardubice a TSS Grade, a projekt by měl být dokončen za 15 měsíců.