
Město Plzeň zahájilo projekt na zvýšení kapacity parkovacích míst, který začne v červnu 2025. Nové parkoviště v Sokolovské ulici pojme 173 vozidel a bude dokončeno do deseti měsíců. Projekt s rozpočtem 92 milionů Kč klade důraz na ekologičnost a zahrnuje zelenou fasádu i nabíjecí stanice pro elektromobily. Primátor Zarzycký zdůraznil význam parkovacích domů bez zásahu do zelených ploch.
Město Plzeň zahájilo rozsáhlý projekt na zvýšení kapacity parkovacích míst ve středu dne 11. června 2025. V Sokolovské ulici vedle obchodního centra Atom poskytne nové třípodlažní parkoviště místo pro 173 vozidel. Tento projekt, realizovaný společností Trigema Building a.s., představuje investici ve výši 92 milionů korun bez DPH a je plánováno, že bude dokončen do deseti měsíců.
Primátor města Plzně, Roman Zarzycký, zdůraznil, že potřeba parkovacích míst stále roste, zejména na sídlištích. Nová parkoviště by však neměla být budována na úkor zelených ploch. 'Cestou jsou parkovací domy, které připravujeme na několika místech,' uvedl primátor. Dodal, že nový parkovací dům u centra Atom se snaží vyvážit potřebu parkovacích míst s ochranou životního prostředí.
Podle technického náměstka primátora Pavla Bosáka, projekt zahrnuje unikátní lehkou konstrukci částečně zapuštěnou do terénu, což minimalizuje dopad na okolní prostředí. Budova bude navíc vzhledově obohacena o zelenou fasádu a květníky využívající dešťovou vodu.
Střešní část parkoviště bude disponovat ocelovou pergolou pro umístění fotovoltaických panelů a dalších stínících prvků. Budou také připraveny nabíjecí stanice pro elektromobily a další moderní technologie, jako je vjezdový systém. „Tyto technologie však nejsou součástí aktuálního projektu,“ dodal náměstek Bosák.
Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí, vyjádřil naději, že podobné projekty budou v budoucnu rozšířeny do dalších oblastí města. Objekt nabídne celkem 173 parkovacích míst, včetně míst pro vozidla ZTP, motocykly a cyklisty. Pro úhradu parkování se horní patro parkoviště bude řídit stejnými pravidly jako okolní ulice, zatímco spodní patro nabídne kombinaci dlouhodobého a placeného stání.