
Město Plzeň staví poslední úsek stezky pro pěší a cyklisty na bývalé železniční trati pod Chlumem, klíčově spojující stávající trasy s novým úsekem do Chrástu. Stavbu za 5,4 mil. Kč provádí ROADFIN STAVBY, dokončení je plánováno na říjen. Cesta bude mít oddělené pruhy pro zvýšení bezpečnosti. Plánuje se i zázemí POSED a uzavírka příjezdu z Doubravky.
Město Plzeň zahájilo výstavbu posledního úseku stezky pro pěší a cyklisty na místě zrušené železniční trati pod Chlumem. Tento projekt, jehož náklady dosahují téměř 5,4 milionu korun včetně DPH, představuje klíčové spojení železniční stezky se stávajícími cyklistickými trasami a umožní propojení s nedávno otevřeným úsekem do Chrástu. Zatímco kratší část cesty je dílem města Plzně, další úsek až do Chrástu realizoval Plzeňský kraj. Dokončení je plánováno na říjen.
Primátor Roman Zarzycký prohlásil, že stavba posledního úseku cyklostezky je důkazem efektivní spolupráce mezi městem, jeho obvody a Plzeňským krajem. Dodal, že očekává, že stezka bude přitažlivá pro občany všech věkových kategorií včetně dětí a seniorů. Náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar informoval, že chybí už jen 196 metrů k úplnému propojení stezky. Projekt počítá s úpravou osmimetrového pruhu bývalé železniční tratě, kde bude stezka široká 5,5 metru. K dispozici bude jak prostor pro cyklisty, tak pro pěší, při čemž obě skupiny budou odděleny pro zvýšení bezpečnosti.
Plzeňský městský obvod 4 chystá v blízkosti stezky zázemí s názvem POSED, zahrnující venkovní posezení, vyhlídku a pumptrack pro děti. Cyklisté si oblíbili stezky po bývalých železnicích pro jejich mírný sklon, který umožňuje pohodlnější jízdu i dětem. Na Plzeňsku je stezka Plzeň – Chrást prvním delším úsekem svého druhu, projekt známý jako 'railways'. Po dokončení bude celá trasa měřit až do Chrástu 7,5 kilometru, přiblížila cyklokoordinátorka Radka Žáková.
V průběhu stavby od 12. července do října 2025 bude uzavřena příjezdová komunikace z Doubravky včetně podjezdu pod novou železniční tratí. Pro cyklisty je doporučeno použít objížďku přes Bukovec a další oblasti zpět na cyklostezku podél Berounky. Projekt realizuje společnost ROADFIN STAVBY s.r.o. na základě veřejné soutěže se Správou veřejného statku za cenu 5 404 605 korun včetně DPH.