VYSOČINA

Nový obchvat Rytířska zrychlil dopravu a zvýšil bezpečnost na trase Jihlava–Žďár

Na silnici II/353 byl dokončen nový obchvat Rytířska, který zlepšil plynulost a bezpečnost dopravy mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou. Součástí stavby jsou protihlukové stěny, nové autobusové zastávky i solární meteohláska. Projekt, financovaný z krajského rozpočtu a evropských fondů, patří mezi klíčové investice Kraje Vysočina do silniční infrastruktury.


Doprava mezi Jihlavou a Žďárem je plynulejší díky novému obchvatu

Nový obchvat Rytířska je součástí rozsáhlé modernizace krajské silnice II/353 a přináší výrazné zlepšení dopravní situace v regionu. Trasa o délce přes jeden kilometr začíná za nájezdem na dálnici D1 u Velkého Beranova a po úpravě původního úseku se odklání severozápadně od obce, aby se znovu napojila na hlavní silnici u odbočky na Jamné. Součástí projektu jsou dvě protihlukové stěny, nové zastávky hromadné dopravy a meteohláska napájená solárním zdrojem.

Bezpečnější provoz a menší zátěž v obci

Podle náměstka hejtmana pro dopravu Vladimíra Novotného znamená nový obchvat výrazné snížení dopravního zatížení v Rytířsku, což přispěje ke zvýšení bezpečnosti i ke zlepšení kvality života místních obyvatel. Stavba probíhala podle plánu bez zásadních dopravních komplikací a byla realizována sdružením firem EUROVIA CZ a COLAS CZ. Součástí projektu byla i obslužná komunikace pro autobusy, která zkrátila dobu jízdy po objízdné trase.

Investice s podporou evropských fondů

Celkové náklady na stavbu dosáhly zhruba 90 milionů korun, přičemž z evropských fondů – konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu – bylo hrazeno přibližně 85 milionů. Zbytek financoval Kraj Vysočina ze svého rozpočtu. Nový obchvat tak představuje další krok v dlouhodobé strategii modernizace silnice II/353, na které již vznikly obchvaty Bohdalova, Nového Veselí, Jamného a Velkého Beranova.

Efektivní realizace a regionální význam

Podle Martina Kukly z vedení Kraje Vysočina patří obchvat Rytířska mezi úspěšné dopravní projekty posledních let. Zdůraznil, že nová silnice nejen zlepšuje dopravní propojení dvou regionálních center, ale zároveň byla dokončena za nižší cenu, než se původně plánovalo. Kromě dopravních přínosů se projekt zaměřil i na udržitelnost – právě proto byl vybaven solární technologií pro meteohlásku a moderní bezpečnostními prvky.

Pokračování v modernizaci krajské sítě

Podle Renáty Markové z Centra pro regionální rozvoj Jihlava podpora EU pomáhá nejen při výstavbě silnic, ale i při zvyšování kvality veřejné infrastruktury napříč regiony. Kraj Vysočina plánuje v modernizaci silnice II/353 pokračovat i v dalších letech, aby posílil dopravní spojení mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou a zároveň zajistil vyšší bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu.


Zdroj: REGIONVYSOCINA.CZ