VYSOČINA

Rekonstrukce zastávky ve Velkém Meziříčí: 50 milionů do modernizace

Ve Velkém Meziříčí probíhá rekonstrukce vlakové zastávky za více než 50 milionů korun. Modernizace přinese bezbariérové nástupiště, nové osvětlení i informační systém a souvisí s přípravou na vysokorychlostní trať


Rekonstrukce vlakové zastávky ve Velkém Meziříčí

Ve Velkém Meziříčí probíhá významná rekonstrukce vlakové zastávky v Družstevní ulici. Tato stanice, která se nachází blízko centra města, se dočká modernizace za více než padesát milionů korun.

Cíle rekonstrukce

Důvodem této rozsáhlé rekonstrukce je plánovaná výstavba vysokorychlostní trati (VRT), která by měla přinést zvýšené počty cestujících. Podle místostarosty Martina Kamana Správa železnic očekává, že po dokončení VRT by na zastávce mohlo výrazně přibýt cestujících. Modernizace a elektrizace lokální trati do Křižanova mají umožnit rychlejší cestování na Brno bez nutnosti přestupu.

Změny a vylepšení

Stanice projde rozsáhlou modernizací, která zahrnuje výstavbu sto metrů dlouhého bezbariérového nástupiště. Jeho výška umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních vlaků. Kompletně se obnoví budova zastávky s čekárnou, venkovní osvětlení a informační systém. Plánováno je také rozšíření možností pro cyklisty v podobě úschovny bicyklů. Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy je nové nástupiště jedním z klíčových prvků projektu.

Omezení a přechod přes koleje

Rekonstrukce zahrnuje i úpravy přechodu pro pěší přes koleje. Po dobu dvou měsíců bude tento přechod uzavřen, kvůli čemuž budou muset pěší volit delší trasu. Místo aktuálně není průchozí, protože dochází k výměně kolejí a pražců na půlkilometrovém úseku.

Nadále probíhají práce na údržbě trati mezi Velkým Meziříčím a Studencem, kde se instaluje přejezdové zabezpečovací zařízení na několika přejezdech.

Kompletní dokončení prací je plánováno na letošní listopad a rekonstrukční práce se z velké části kryjí s dalšími omezeními provozu.

Přípravy na budoucí modernizaci

Modernizace dvanáctikilometrové trati mezi Křižanovem a Velkým Meziříčím je projektována ve spolupráci s VRT. Toto spojení by v budoucnu mělo umožnit rychlejší cestu z Brna do Velkého Meziříčí skrze plánovanou trať u Velké Bíteše.

Více než 80 kilometrů dlouhý vysočinský úsek nové tratě bude zásadní pro napojení Vysočiny na systém VRT mezi Prahou, Brnem a Ostravou, čímž dojde k výraznému zlepšení dostupnosti krajského města.


Zdroj: REGIONVYSOCINA.CZ