PLZEŇSKO

Plzeň zvýší pokuty za jízdu načerno až na 2500 Kč

Od října dojde v Plzni ke zvýšení pokut za jízdu načerno, což má za cíl motivovat poctivější využívání veřejné dopravy. Nové pokuty budou činit 900 Kč na místě, 1500 Kč při zaplacení do 15 dnů a 2500 Kč po 16 dnech.


Od října dojde k významným změnám v oblasti pokut za jízdu načerno v Plzni. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se rozhodly navýšit pokuty za cestování bez platné jízdenky, čímž se snaží motivovat cestující k poctivějšímu využívání veřejné dopravy. Toto opatření má především odradit černé pasažéry od jejich prohřešků a posílit finanční stabilitu dopravních služeb.

Nová výše pokut

Pokud bude černý pasažér přistižen při jízdě bez platného lístku a rozhodne se zaplatit přirážku na místě, bude nově místo 800 korun muset uhradit 900 korun. Při zaplacení pokuty do 15 dnů od přistižení vzroste tento poplatek na 1500 korun z původních 1200 korun. Pokud dlužník nezaplatí ani do 16 dnů, bude pokuta činit 2500 korun, což je navýšení o 1000 korun oproti dosavadní výši.

Naším cílem je motivovat cestující k poctivému cestování. Nejlevnější a nejpohodlnější možností stále zůstává cestovat s platnou jízdenkou, a to buď předplacenou, nebo jednotlivou, například prostřednictvím mobilní aplikace Virtuální Plzeňská karta.  Plzeňské městské dopravní podniky

Statistiky a dopady

Minulý rok přepravily plzeňské dopravní podniky více než 103 milionů cestujících a provozovaly své služby na 12,3 milionu kilometrů. Revizoři přistihli 34 521 lidí při jízdě načerno a na místě bylo uhrazeno pokut 11 004 jednotlivců. Ke konci roku evidovaly PMDP 10 467 dlužníků. Celkový výnos z pokut loni činil 38,55 milionu korun.

Dopravní podniky měly v loňském roce k dispozici 16 revizorů, kteří během své činnosti čelili třem případem fyzického napadení. O rok dříve, v roce 2023, bylo zaznamenáno deset takových incidentů, z nichž jeden vedl dokonce k pracovní neschopnosti revizora.

Modernizace dopravního parku

Součástí dlouhodobého plánu plzeňských dopravních podniků je také modernizace vozového parku, což zahrnuje nákup nových tramvají, autobusů a trolejbusů. Tyto kroky by měly přispět ke zvýšení komfortu a efektivity dopravy pro obyvatele Plzně, stejně jako ke snížení počtu případů jízdy načerno.


Zdroj: REGIONPLZEN.CZ