
V Pardubicích pokračuje stavba lanového mostu přes Labe, součást severovýchodního obchvatu. Most je nyní samonosný, což umožňuje odstranění dočasných podpěr. Práce na odstranění jedné z nich trvá asi tři týdny, přičemž dokončení mostu se očekává v prosinci 2025 s celkovými náklady 1,4 miliardy korun.
V Pardubicích pokračují práce na lanovém mostě přes Labe, který je součástí severovýchodního obchvatu. Most už nyní drží sám, což umožnilo odstranění dvou dočasných podpěr, které byly postaveny ve vodě. Podle informací zástupců stavební firmy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tento proces potrvá přibližně šest týdnů.
Hlavní zástupce pro ŘSD, Stanislav Král, uvedl, že nosný systém byl instalován na jaře a nyní, když je most kompletně samonosný, přikročili k odstranění podpěr. Tyto podpěry se skládají z masivních betonových základu a ocelových pilotů ve vodě.
Práce na odstranění jedné podpěry předpokládají trvat kolem tří týdnů. Odborník na mostní technologie z firmy Hochtief CZ, Petr Vítek, sdělil, že bude použit speciální zařízení k rozbíjení betonu a jeho naložení na ponton. Po dokončení této části bude třeba oříznout ocelové piloty pomocí autogenu.
Most, který bude s délkou 4,2 kilometru největším lanovým zavěšeným mostem v Česku, bude spojovat pardubická sídliště Cihelna a Dubina. Na jeho dokončení se intenzivně pracuje od prosince 2022 s celkovými náklady kolem 1,4 miliardy korun.
K pokládce asfaltových vrstev dojde začátkem září, po ní bude následovat instalace příslušenství a mostní zkoušky v říjnu a listopadu. Plánované otevření mostu a zbývající části obchvatu je určeno na 5. prosince 2025.