
Noční práce na dálnici D10 a Pražském okruhu snižují dopad na plynulost dopravy. Silničáři pracují ve zúžených pruzích a rychlostí omezenou na 80 km/h opravují povrch, aby minimalizovali zácpy. Rekonstrukce pokračuje do poloviny listopadu.
Noční práce minimalizují dopad na dopravu
Na opravě 3,5kilometrového úseku dálnice D10 a navazující 400metrové části Pražského okruhu pracují silničáři i v nočních hodinách. Cílem těchto směn je dodržet stanovený harmonogram a co nejméně narušit plynulost dopravy, uvedlo ŘSD, investor rekonstrukce.
Podle ŘSD mají práce pokračovat do poloviny listopadu. Odhadované náklady činily původně přibližně 450 milionů Kč, přičemž samotná zakázka byla vysoutěžena za 289,9 milionu Kč. Zhotovitelem je stavební společnost Skanska.
Díky nočnímu provozu, který je zhruba o 60 procent nižší než ve dne, lze nasadit více techniky současně. To umožňuje rychlejší odvoz materiálu i použití několika fréz bez zásadního dopadu na plynulost dopravy.
Opravovaný úsek, který je nyní zhruba v polovině rekonstrukce, využívá denně kolem 60 tisíc vozidel, z toho přibližně třetinu tvoří nákladní doprava. Díky technickým opatřením se podařilo zmírnit negativní vliv prací na provoz.
Po celou dobu rekonstrukce je v obou směrech zachován průjezd ve dvou zúžených pruzích s maximální povolenou rychlostí 80 km/h. Na D10 probíhá oprava vyjetých kolejí, trhlin a deformací, zatímco na navazující části Pražského okruhu jsou sanovány příčné i podélné trhliny. Součástí oprav jsou také mimoúrovňové křižovatky ve Satalicích a Radonicích.
Po dokončení tohoto úseku bude následovat další výměna vozovky na dálnici D10, a to přibližně šest kilometrů od Staré Boleslavi ve směru na Prahu.
Zdroj: REGIONPRAHA.CZ