Klatovy připravují otevření druhého největšího přestupního uzlu v kraji. Nový terminál, zprovozněný 14. prosince, zahrne komfortní zastřešená nástupiště, parkoviště a zázemí pro cyklisty. Projekt za 175 milionů korun je spolufinancován z evropských fondů.
Klatovy se připravují na otevření druhého největšího přestupního uzlu v našem kraji. Plánovaná veřejná prezentace nového terminálu je stanovena na sobotu 13. prosince od 10:00, a od následujícího dne by jej měli cestující začít využívat.
Součástí projektu je výrazné zlepšení komfortu veřejné dopravy a zároveň vstup do města, který má být podle záměrů autorů důstojnější a příjemnější. Koordinace stavby terminálu byla realizována spolu se souběžnou rekonstrukcí nádražní budovy, kterou zajišťuje Správa železnic. V rámci prací došlo i k vybudování zázemí pro cyklisty.
Součástí terminálu je parkoviště s 106 parkovacími místy, k tomu 4 místa v režimu K+R před výpravní budovou. Byla vybudována nová příjezdová komunikace včetně kruhového objezdu, stavební práce vyžádaly nutné přeložky inženýrských sítí a vznikly i nové chodníky a cyklostezky.
Hlavní součástí terminálu jsou komfortní zastřešená nástupiště s moderním informačním systémem a mobiliářem. Do jara prostoru doplní travnaté plochy s trvalkovými záhony a stromy.
Podle informací zástupců se Klatovy staly druhým největším přestupním uzlem v kraji a spolu s modernizací železniční stanice toto území představí jako důstojnou bránu do města i do Šumavy.
Evropské dotace mají především sloužit lidem a zjednodušovat jim život. V Klatovech to konkrétně znamená konec půlkilometrového přecházení mezi vlakem a autobusem.Magda Sýkorová
„Evropské dotace mají především sloužit lidem a zjednodušovat jim život. V Klatovech to konkrétně znamená konec půlkilometrového přecházení mezi vlakem a autobusem,“ doplnila Magda Sýkorová, ředitelka plzeňské pobočky Centra pro regionální rozvoj ČR.
Samotná stavba začala letos v únoru. „Při realizaci stavby musel zhotovitel koordinovat stavbu terminálu se souběžně probíhající rekonstrukcí výpravní budovy, kterou investorsky zajišťuje Správa železnic, která je velmi rozsáhlá a bude pokračovat i v dalších měsících. Přesto se zhotoviteli podařilo stavbu terminálu dokončit včas,“ shrnul Jiří Velíšek, generální ředitel Správy a údržby silnic.
V Plzeňském kraji pokračuje snaha o rychlou a komfortní návaznost vlakové a autobusové dopravy, s nutností myslet i na parkování osobních automobilů a kol. V jsme kladli důraz na kvalitu architektonického řešení, uvedl Pavel Čížek (STAN), náměstek hejtmana pro dopravu.
Zdroj: REGIONPLZEN.CZ

