BUDĚJOVICKO

Stavba obchvatu Lišova finišuje

Pokládka asfaltu na obchvatu probíhá pod přísným dohledem, klíčová je kontrola parametrů směsi pro efektivní zhutnění. Denně se použije tisíc tun směsi a 60 kusů techniky. ŘSD Jihočeského kraje uvedlo, že nejvíce času zabírají mosty a křižovatky.


Pokračující pokládka asfaltu na obchvatu je pod přísným dohledem techniků, kteří neustále kontrolují objemovou hmotnost a teplotu směsi před jejím položením. Optimální parametry jsou klíčem k efektivnímu zhutnění povrchu, jak konstatuje stavbyvedoucí Otakar Hasík. Po dokončení pokládky se zjišťuje, zda zhutnění splňuje požadované normy.

Na stavbě obchvatu je stále živo, i když se projekt blíží ke konci. Denně se zde pokládá přibližně tisíc tun asfaltových směsí, a to za pomoci zhruba šedesáti kusů těžké techniky, včetně bagrů a buldozerů, říká Hasík. Po pokládce asfaltu následuje instalace svodidel a dokončování dalších částí obchvatu, jako jsou římsy a násypy.

Ředitelka jihočeské správy Ředitelství silnic a dálnic, Vladimíra Hrušková, uvedla, že nejvíce času zabírají práce na mostních objektech a mimoúrovňových křižovatkách, které jsou klíčovými prvky projektu.

Stavební práce však nebyly bez komplikací. Problematická byla například nestabilní zemina, která byla použita na vyrovávky. Následkem toho bylo nutné zeminy vylepšit vápněním, což narušilo původní časový plán. Navíc museli pracovníci vybudovat dalších 15 kilometrů silnic, včetně devíti mostů, což logisticky náročné přesuny dále komplikovalo.

Mnoho obyvatel Lišova čeká na obchvat již desítky let. Podle starosty Pavla Dvořáka by nová trasa měla přispět především k lepší bezpečnosti chodců, kteří mají nyní problémy najít volné místo na přejezd přes rušnou silnici. Taktéž byl obtížný vjezd na hlavní komunikaci.

Ředitelství silnic a dálnic se také zaměřuje na rozšíření silnice v úseku mezi Vranínem a Třeboní, což by ještě více napomohlo plynulosti dopravy v regionu.