
Obyvatelé Prahy netrpělivě čekají na rozšíření metra, ale metro D bude dokončeno nejdříve v roce 2034. Prodloužení trasy metra A a výstavba dalších úseků čelí komplikacím, včetně zvýšení nákladů a potřeby financování z EU a městských zdrojů.
Obyvatelé Prahy netrpělivě čekají na rozšíření metra do dalších částí města, avšak jejich trpělivost bude zřejmě muset vydržet ještě minimálně dalších deset let. Podle posledního harmonogramu by měla být linka metra D dokončena až na konci roku 2034, s celým úsekem z Písnice na Pankrác spuštěným naráz.
Výstavba metra D, čtvrté trasy pražského metra, čelí mnoha komplikacím. Antimonopolní úřad nedávno zrušil výběr dodavatele pro tuto linku, přičemž rozhodnutí zatím není pravomocné. I když prodloužení trasy A až do Motola bylo zahájeno již v roce 2015, další rozšíření metra je stále ve stádiu plánování.
V roce 2015 se při otevření nových stanic linky A hovořilo o možnosti, že by stát mohl finančně přispět na výstavbu metra D. Bývalý premiér Bohuslav Sobotka prohlásil, že by státní rozpočet mohl být zapojen do financování, což se však do dnešního dne nerealizovalo. Převážnou část nákladů na prodloužení metra zatím pokrývá Evropská unie, avšak významnou spoluúčast by mělo zajistit hlavní město Praha.
Celkové odhady nákladů na výstavbu metra D prudce vzrostly. Odhady z roku 2019 činily 73 miliard korun, do dvou let vzrostly na 98 miliard, a nyní se částka vyhoupla na 120 miliard korun. Projekty jsou tak pod tlakem financování nezbytných investic. Nakonec si Praha bude patrně muset vzít úvěr od Evropské investiční banky.
Snažení o zlepšení městské dopravy pokračuje alespoň v podobě rozšiřování tramvajových linek. Nedávno byla prodloužena trať z Divoké Šárky na Dědinu a plánuje se propojení západu města s tramvajovou sítí. V plánu je také návrh tramvajové trati spojující nemocnici Motol s Vypichem, což by mělo lépe propojit oblasti Řepy, Břevnov a přilehlé části Prahy.
Zatímco čekání na metro pokračuje, město hledá alternativy, jak zlepšit dopravní infrastrukturu. Kvůli absenci prodloužení metra na letiště zajišťují dopravu nové trolejbusy s větší kapacitou a komfortem. Očekává se, že dlouho očekávaná rychlodráha spojující letiště Václava Havla s Kladnem a Masarykovým nádražím bude dokončena do roku 2030.
,Obyvatelé Prahy netrpělivě čekají na rozšíření metra do dalších částí města, avšak jejich trpělivost bude zřejmě muset vydržet ještě minimálně dalších deset let. Podle posledního harmonogramu by měla být linka metra D dokončena až na konci roku 2034, s celým úsekem z Písnice na Pankrác spuštěným naráz.
Výstavba metra D, čtvrté trasy pražského metra, čelí mnoha komplikacím. Antimonopolní úřad nedávno zrušil výběr dodavatele pro tuto linku, přičemž rozhodnutí zatím není pravomocné. I když prodloužení trasy A až do Motola bylo zahájeno již v roce 2015, další rozšíření metra je stále ve stádiu plánování.
V roce 2015 se při otevření nových stanic linky A hovořilo o možnosti, že by stát mohl finančně přispět na výstavbu metra D. Bývalý premiér Bohuslav Sobotka prohlásil, že by státní rozpočet mohl být zapojen do financování, což se však do dnešního dne nerealizovalo. Převážnou část nákladů na prodloužení metra zatím pokrývá Evropská unie, avšak významnou spoluúčast by mělo zajistit hlavní město Praha.
Celkové odhady nákladů na výstavbu metra D prudce vzrostly. Odhady z roku 2019 činily 73 miliard korun, do dvou let vzrostly na 98 miliard, a nyní se částka vyhoupla na 120 miliard korun. Projekty jsou tak pod tlakem financování nezbytných investic. Nakonec si Praha bude patrně muset vzít úvěr od Evropské investiční banky.
Snažení o zlepšení městské dopravy pokračuje alespoň v podobě rozšiřování tramvajových linek. Nedávno byla prodloužena trať z Divoké Šárky na Dědinu a plánuje se propojení západu města s tramvajovou sítí. V plánu je také návrh tramvajové trati spojující nemocnici Motol s Vypichem, což by mělo lépe propojit oblasti Řepy, Břevnov a přilehlé části Prahy.
Zatímco čekání na metro pokračuje, město hledá alternativy, jak zlepšit dopravní infrastrukturu. Kvůli absenci prodloužení metra na letiště zajišťují dopravu nové trolejbusy s větší kapacitou a komfortem. Očekává se, že dlouho očekávaná rychlodráha spojující letiště Václava Havla s Kladnem a Masarykovým nádražím bude dokončena do roku 2030.