PLZEŇSKO

Plzeňský kraj chystá on-line pohotovost

Plzeňský kraj (PK) připravuje systém on-line pohotovostí, který výrazně zlepší dostupnost zdravotní péče pro všechny jeho obyvatele. V pondělí Rada PK schválila vyhlášení veřejné zakázky na jeho dodavatele.


 Tento inovativní způsob poskytování péče bude dostupný zdarma. Službu budou lidé moci využívat telefonicky, online chatem nebo videohovorem prostřednictvím aplikace v telefonu nebo přes webové stránky, a to 24 hodin 7 dní v týdnu.

 „Spuštění on-line pohotovostí je dalším krokem k modernizaci zdravotní péče v našem kraji. Tento systém nabídne rychlou konzultaci s odborníky z pohodlí domova, což ulehčí nejen obyvatelům, ale i našim zdravotnickým zařízením,“ uvedl hejtman Plzeňského kraje Kamal Farhan. „Jde o skvělý doplněk zdravotnické péče pro naše obyvatele, a to i v odlehlých částech regionu,“ dodává.

Systém on-line pohotovostí bude zahrnovat možnost telefonické konzultace, ale také videohovory s nasmlouvanými lékaři, kteří budou připraveni poskytnout doporučení, vypsat pacientovi eRecept nebo navrhnout další postup. 

Rychlá a efektivní komunikace s odborníky

Platforma garantuje reakční dobu do 30 minut od podání žádosti. Tento systém zajistí efektivní a rychlou komunikaci mezi lékařem a nemocným. „K dispozici budou kvalifikovaní lékaři se specializací na všeobecné praktické lékařství, pediatrii a praktické lékařství pro děti a dorost. Celý personál splňuje přísné požadavky odborné způsobilosti dle platné legislativy,“ vysvětluje náměstek hejtmana pro oblast zdravotnictví Tomáš Soukup.

V požadavcích na dodavatele systému je nejen zajištění softwarové podpory, ale také zajištění kvalifikovaných zdravotníků, kteří budou distanční péči poskytovat. Systém je navržený tak, aby pokryl potřeby všech obyvatel regionu v jakoukoli denní či noční hodinu. Plzeňský kraj se stane třetím místem v České republice, kde tento systém bude fungovat. Cena, kterou bude kraj za službu platit, vzejde z výběrového řízení. 

Moderní nástroje pro pohodlnou péči: 

Systém nabídne pacientům širokou škálu služeb, včetně:

    • Možnosti vystavení eReceptu přímo v systému

    • Elektronické lékařské zprávy, které si pacienti budou moci stáhnout nebo sdílet s jinými zdravotníky

    • Přístup prostřednictvím webového rozhraní a mobilní aplikace pro Android i iOS