PLZEŇSKO

Plzeň investuje miliardu do modernizace Klatovské ulice

Plzeň plánuje modernizaci Klatovské ulice, včetně 1,2 km dlouhé spojky mezi Sukovou a Borskou ulicí. Náklady se odhadují na miliardu korun a projekt počítá s MHD, parkováním a moderními křižovatkami. Stavba by mohla začít v roce 2029, avšak město zvažuje semafory na kritických křižovatkách.


V Borské části Klatovské ulice v Plzni se čeká na zásadní modernizaci dopravy: zlidštění této dopravní tepny v prosinci minulého roku navrhla studie souběžnou komunikaci, která by ji spojila s velkým kruhovým objezdem v Sukově ulici a s Borskou ulicí u Techmanie. Po dokončení by měl kruhák řídit soustavu semaforů, stejně jako turbokřižovatka u Makra.

Podoba projektu a časový plán

Podle aktualizované studie by 1,2 kilometru dlouhá nová silnice měla stát zhruba 1 miliardu korun. Dokument počítá se dvěma jízdními pruhy pro každý směr, parkovacími místy, zastávkami pro MHD, zeleným středovým pásem a klasickými křižovatkami pro napojení okolních ulic. Stavba by mohla začít v roce 2029 a prvních aut by se po ní mělo projet (2030).

Podle jedné z variant by modernizací měl projít i velký kruhový objezd v Sukově ulici. Ten má nyní tři jízdní pruhy. Přibýt by na něm mohly semafory. „S ohledem na předpokládané velké zatížení chodci a cyklisty je navrženo řízení okružní křižovatky pomocí semaforů,“ stojí v nejaktuálnější verzi dokumentu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připomíná, že technické řešení zatím nebylo projednáno na úrovni města a nic není definitivní.

Po prvním kruháku se semafory v Plzni jezdí již dva měsíce. Jejich rekonstrukce na Borských polích stála přes čtvrt miliardy korun. U řidičů zatím nebyla akceptována všeobecně; na sociálních sítích se mluví o dlouhých červených a častých zastavení kvůli semaforům, stejně jako o retardérech, které ztěžují přejíždění mezi pruhy.

Osvědčené argumenty a poptávka po jednání s městem

Představa světly řízeného kruhového objezdu v Sukové ulici se zatím vůbec nezamlouvá náměstkovi plzeňského primátora pro dopravu, Aleši Tolarovi. Podle jeho vyjádření se o plánu předělat tuto okružní křižovatku na světelně řízenou dozvěděl teprve nedávno a neshledává, že by nyní řekl jasně, že město toto řešení podpoří. Reagoval i na úvahy o řešení pomocí semaforů U Makra a uvedl, že na křížení Sukovy a Borské zatím neslyšel jednoznačné argumenty, že by bez semaforů provoz nešel. Zároveň připomněl, že místo se výrazně promění v souvislosti s okolní výstavbou a doprava tady může zhoustnout, ale ještě neřekl definitivně, jak to bude s aktivací semaforů.

O plánu předělat v budoucnu tuhle okružní křižovatku na světelně řízenou jsem se dozvěděl teprve nedávno. Určitě bych si nyní nedovolil říct, že město bude toto řešení podporovat. Řešení pomocí semaforů U Makra jsem přijal jako jediné možné vzhledem k prostorovým podmínkám a finančním nárokům případného jiného řešení. Na křížení Sukovy a Borské jsem žádné argumenty, že se tam do budoucna bez semaforů provoz neobejde, zatím neslyšel. Je pravdou, že to místo se v souvislosti s výstavbou v okolí výrazně promění, doprava zde zhoustne a nemusí být bezproblémová jako teď. Ale určitě bych zatím neříkal, že tam semafory budou a že se bez nich křižovatka neobejde. Ještě se o tom budeme s ŘSD bavit, Aleš Tolár

Projekt počítá s propojkou mezi Sukovou a Borskou ulicí, která by měla být realizována s užšími jízdními pruhy, aby se doprava nejezdila příliš rychle a aby byl zachován městský charakter. V místě napojení nové silnice na Borskou poblíž Techmanie vznikne klasický kruhový objezd a vizualizace ukazují novou stavbu i v rámci okolní zástavby. Kromě toho se v souvislosti s projektem objeví stavební vizualizace projektu nazvaného Sisters, který ukazuje třetí nejvyšší obytný dům v Česku.


Zdroj: REGIONPLZEN.CZ