
České dráhy nasadily Pendolino na trase Praha-České Budějovice, čímž zkrátily cestu o 11 minut. Vysokorychlostní vlak s rychlostí až 160 km/h využívá technologii naklápění skříně, což zlepšuje komfort a urychluje přejezd.
Pendolino na lince Praha-České Budějovice: Zkrácení cesty o 11 minut
České dráhy nasadily nově vlak Pendolino na lince mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Tento vysokorychlostní vlak nyní obohatil českou železniční síť a poprvé vyrazil na tuto trasu v neděli před půl devátou večer. Očekává se, že cestujícím zkrátí cesta až o 11 minut.
Technologie a rychlost Pendolina
Pendolino dokáže dosáhnout rychlosti až 160 kilometrů za hodinu, což je maximální rychlost povolená na tuzemských železničních koridorech. Jednotka je díky technologii aktivního naklápění vozové skříně schopna projet oblouky rychleji než běžné vlaky, čímž eliminuje vliv odstředivé síly na cestující. To umožňuje zkrátit dobu přejezdu a zlepšit komfort cestování.
Současná situace na české železnici
Pendolino je v Česku v provozu již dvacet let, původně zajišťovalo rychlé spojení mezi Prahou a Ostravou. V současnosti obsluhují vlaky tohoto typu také západní část republiky, kde jezdí přes Plzeň až do Karlových Varů. Existující železniční koridory ovšem stále umožňují maximální rychlost pouze na několika úsecích, například mezi Prahou a Plzní, či Olomoucí a Ostravou.
Plány na modernizaci tratí
Správa železnic plánuje modernizaci tratí, aby se v budoucnosti dosáhlo vyšší rychlosti i na dalších úsecích. V rámci projektu Rychlých železničních spojení, se připravují nové vysokorychlostní tratě, které by umožnily jízdu rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. Ministerstvo dopravy zároveň pracuje na projektech modernizace stávajících tratí, což zahrnuje i úpravy pro rychlost 200 kilometrů za hodinu.
Přehled budoucích investic
České dráhy již zadaly objednávku na dvacet nových souprav s maximální rychlostí 230 kilometrů za hodinu, což má přinést další zkvalitnění a zrychlení železniční dopravy v Česku. Rozvíjející se infrastruktura a nasazení modernějších jednotek představují krok kupředu v rozvoji železničního spojení v rámci i mimo hranice republiky.
Zdroj: REGIONPRAHA.CZ