
U příležitosti Dne učitelů každoročně předávají zástupci Plzeňského kraje ocenění vybraným pedagogům ze škol napříč krajem. Pamětní medaili, pamětní list a dárkový koš 35 pedagogům předávali hejtman Kamal Farhan a jeho náměstek Vladimír Kroc.
„Upřímně si vážím všech pedagogů a rád jim alespoň cestou symbolického ocenění poděkoval za to, jak náročnou práci dělají. Mnozí z nás si ani neumí představit, pod jakým tlakem pracují a jakou zodpovědnost mají. Přesto se řada z nich nad rámec své práce věnuje svým žákům a svou práci berou jako poslání. Všem pedagogům patří velký dík,“ uvedl hejtman Plzeňského kraje Kamal Farhan na slavnostním předávání ocenění ve společenském sále SOU elektrotechnického Plzeň.
Program slavnostního aktu byl tentokrát obohacen o pěvecké vystoupení studentek 4. ročníku plzeňské konzervatoře – oboru muzikálový zpěv – Anežky Sixtové a Agáty Kotrcové, které doprovázel ředitel ZUŠ Sokolovská Plzeň Jan Sedláček. Dalším kulturním zpestřením byla módní přehlídka studentek Integrované střední školy živnostenské Plzeň na téma gotika.
„Práce pedagogů je velmi náročná a má nezastupitelnou roli ve vývoji a výchově dítěte. Jsou to právě učitelé, kteří často s dětmi tráví každodenní čas a mají na ně proto velký vliv. Zaslouží si velké poděkování a jsem velmi rád, že mohu u příležitosti výročí narození Jana Ámose Komenského předat tato ocenění řadě zkušených pedagogů, kteří svou práci dělají srdcem a neberou ji jen jako povinnost,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast školství a sportu Vladimír Kroc.
Mgr. Jaroslava Auterská, Základní škola a mateřská školaStupno, příspěvková organizace
Jaroslava Auterská působila jako ředitelka Základní školy aMateřské školy Stupno řadu let. Během svého působení významněpřispěla k rozvoji vzdělávacích metod, modernizaci výuky icelkovému rozkvětu školy. Věnovala se nejen pedagogické práci,ale také budování pozitivního a podnětného školníhoprostředí, kde se děti cítily bezpečně a motivovaně. Věnovalase podpoře inkluzivního vzdělávání. Pod jejím vedením seškole úspěšně dařilo naplňovat individuální potřeby žákůpři vzdělávání.
Vladimír Bláha, Střední odborné učiliště stavební,Plzeň, Borská 55
Pan Vladimír Bláha začal svoji pedagogickou kariéru jako učitelodborného výcviku v roce 1986. Má zásluhu na vysoké úrovniodborné přípravy žáků učiliště, a to v oborech tesař atruhlář; důkazem toho jsou výsledky právě jeho žáků vsoutěžích odborných dovedností. Podílel se na přípravěškolního vzdělávacího programu pro obor tesař. Po celou dobusvého pedagogického působení v učilišti prokazuje, jak vysokéodborné znalosti, empatický přístup k žákům, tak i vynikajícíorganizační schopnosti. Mezi žáky i mezi kolegy je oblíben prosvoji přátelskou povahu, humor a ochotu vždy pomoci.
Miroslav Brejcha, Konzervatoř, Plzeň
Je ředitelem Konzervatoře v Plzni od roku 2000. Působí jakopředseda Mezinárodní smetanovské klavírní soutěže, jedlouholetý vedoucí Kruhu přátel hudby v Plzni a členem Správnírady Plzeňské filharmonie. Vytvořil koncepci a dohlížel narealizaci Domu hudby v Plzni s koncertním sálem. Nesmíme všakzapomenout zmínit Miroslava Brejchu jako skvělého pedagoga, kterývýjimečně vzdělává profesionální klavíristy, kteřízískávají ceny na mezinárodních soutěžích.
Mgr. Petr Curko, Základní škola Horažďovice, Blatenská 540,příspěvková organizace
Je učitelem přírodopisu a chemie. Pro své organizačníschopnosti se stal zástupcem ředitelky školy. Do širšíhopovědomí se zapsal zejména v době koronaviru, kdy pro žákynatáčel výuková videa na You Tube. Kromě toho se zaměřuje napráci s nadanými dětmi, které dokáže motivovat k neuvěřitelnýmvýkonům. Horažďovičtí žáci například vyhráli národníkolo ekologické soutěže CO2 liga, vyslali sondu do stratosféry ataké natáčí rozhovory s pamětníky v projektu Paměť národa.Pan Mgr. Petr Curko obětuje žákům nad rámec svých povinnostívelké množství času a pro svou školu doslova dýchá.
Mgr. Jiří Dolejš, Sportovní gymnázium Plzeň
Mgr. Jiří Dolejš zasvětil judu celý svůj profesní život.Trenérské zkušenosti uplatňuje na sportovním gymnáziu připřípravě žáků – judistů. Ti nejlepší z nich byli nebojsou reprezentanti ČR. Vedle práce s žáky se věnuje výchovětrenérů juda. Byl dlouholetým předsedou Českého svazu juda,trenérem reprezentačních týmů dorostu, juniorů a žen,předsedou organizačních výborů ME a světových pohárů v ČR.Na sportovním gymnáziu pan Mgr. Jiří Dolejš působí řadu letjako člen školské rady, kde je přínosem díky svým životním apracovním zkušenostem.
Mgr. Václav Fencl, Základní škola Třemošná, okresPlzeň-sever, příspěvková organizace
Mgr. Václav Fencl byl od roku 2017 ředitelem Základní školyTřemošná. Během svého působení významně přispěl k rozvojia kvalitě vzdělávání v této instituci. Vizi rozvoje školy semu dařilo naplňovat zejména v oblasti mezilidských a profesníchvztahů nejen na pracovišti, ale i také mezi školou azřizovatelem. Pod jeho vedením se škola zapojila do několikaprojektů podpořených z fondů EU, což svědčí o jeho snazeinovovat a zlepšovat kvalitu výuky.
Lenka Filová, Mateřská škola Rozvadov, okres Tachov,příspěvková organizace
Paní Lenka Filová je ve své profesi a funkci ředitelky oblíbená,jak dětmi a kolegyněmi, tak i rozvadovskou veřejností.Dlouhodobě vykazuje velmi dobré výsledky v oblasti řízenípedagogického procesu. Díky jejímu systematickému vedení,zajišťování podmínek pro pedagogický rozvoj zaměstnanců avzájemnou spolupráci všech, včetně zaměstnanců provozních, panuje ve škole pozitivní atmosféra. Samotná aktivita paníředitelky při zpracovávání a realizaci projektů pomáházkvalitňovat materiální podmínky pro vzdělávání. Mateřská škola se může pochlubit moderním vybavením i zázemím, mávybudovaný účinný systém pro práci s nejstarší věkovouskupinou směrem k přípravě na vstup do místní základní školy.Školní život podporují pestré kulturní, společenské isportovní akce, které školka prezentuje i na veřejnosti.
Mgr. Dana Hanušová, vedoucí Odboru školství, vnitřníchvěcí a památkové péče, Město Přeštice
Mgr. Dana Hanušová působila jako učitelka v Přešticích anásledně se stala vedoucí Odboru školství, vnitřních věcí apamátkové péče na Městském úřadě Přeštice. Jejídlouholetá pedagogická praxe a následná práce ve veřejnésprávě svědčí o jejím hlubokém zájmu o vzdělávání arozvoj regionu. Efektivně spolupracovala nejen s vedením škol, cožpřispělo k pozitivnímu formování vzdělávacího prostředí vORP Přeštice. Významnou měrou se také aktivně podílela napodpoře místní kultury.
Ing. Vojtěch Honzík, Středníškola zemědělská a potravinářská, Klatovy, Národníchmučedníků 141
V září roku 1975 nastoupil do funkce středoškolského učitelena tehdejší Střední zemědělské technické škole v Klatovech.Ing. Vojtěch Honzík strávil celý život v oblasti zemědělstvía mechanizace. Učil stroje a zařízení, mechanizaci, pěstovánírostlin a autoškolu. Jeho spravedlivý přístup, vynikajícíodborné schopnosti a neúnavná energie ho činily oblíbeným arespektovaným učitelem. Vždy byl ochotný pomoci a poradit, férovýa spravedlivý vůči všem. Jeho vášeň pro zlepšování technika vylepšování procesů v zemědělství z něj udělala nejenskvělého pedagoga, ale i vzor odborníka a člověka. I po odchodudo důchodu zůstává pro mnoho lidí inspirací.
Mgr. Lenka Hovězáková, Základní škola a Mateřská škola,Tachov, Petra Jilemnického 1995
Škola pod jejím vedením zapojuje svoje žáky do různýchprojektů. Žáci školy jsou v rámci enviromentálního vzdělávánízapojeni do třídění odpadu na škole a do dalších projektů. Jetřeba zdůraznit vynikající spolupráci s Dětským domovemTachov. Paní ředitelka školy je také mimořádným odborníkem vesmyslu spolupráce při tvorbě zákonných norem a různýchkoncepcí pro oblast speciálního školství. Škola pod jejímvedením organizuje krajské kolo atletických soutěží pro žákyse speciálními vzdělávacími potřebami. Její zásluhou bylúspěšně dokončen projekt IROP „Modernizace MŠ a ZŠ Tachov“.Škola je zapojena do projektu „Potravinová pomoc dětem vsociální nouzi“.
Mgr. Ivan Hubáček, Sportovní gymnázium Plzeň
Od roku 1987 působí na nynějším Sportovním gymnáziu Plzeň. Jeerudovaným učitelem předmětů základy společenských věd,tělesné výchovy a odborně způsobilým trenérem atletiky. Přivýuce a tréninku dokáže žáky zaujmout, být jim rádcem, umísi udržet přirozenou autoritu a potřebnou empatii. Jeho žácibyli nebo jsou úspěšnými reprezentanty ČR v atletice, jakojsou např. běžec Jiří Mužík, dálková běžkyně MarcelaJoglová, v hodu diskem Eliška Staňková či oštěpařkaPetra Sičaková.
Mgr. Šárka Chvalová, Gymnázium Františka Křižíka azákladní škola, s.r.o.
Pod jejím vedením se Gymnázium Františka Křižíka v Plzni staloprůkopníkem inovativního vzdělávání. Během pandemie COVID-19jako první v Plzeňském kraji zavedla interaktivní online výuku.Její iniciativou se Gymnázium Františka Křižíka zapojilo doprogramu "Leader in Me", který staví na přesvědčení,že každé dítě má přirozený talent a potenciál. Díky jejímuprogresivnímu přístupu zavádí gymnázium neustále novétechnologie a netradiční metody výuky, čímž připravuje žákyna výzvy současného světa. Jejím lidským přístupem sepedagogický sbor stal týmem nadšených a motivovaných učitelů.Její podpora, otevřenost a důvěra vytvořily pracovní prostředí,ve kterém se učitelé mohou naplno rozvíjet a společně posouvathranice moderního vzdělávání.
Ing. Sylvie Kapolková, Střední škola živnostenská aZákladní škola, Planá
Pracovala na střední škole v Plané téměř 31 let z toho 20 letjako ředitelka. Zasloužila se o zachování učebních oborů typuE pro hendikepované žáky, kteří by nenašli uplatnění jinde.Jako ředitelka dala šanci mladým učitelům, dbala na jejichprofesní růst a rozvoj. Bez váhání nabídla pomocnou ruku vždya každému. Její vztah ke škole, respekt a úcta k práci druhýchse stala normou, která platí dodnes. Je stále nedílnou součástíškolního týmu, na kterou se vždy můžou kolegové spolehnout.
Mgr. Petr Kavalíř, Ph.D., MBA, Novétechnologie - Výzkumné centrum Západočeské univerzity v Plzni
Petr Kavalíř jako ředitel výzkumného centra Nové technologiedlouhodobě podporuje vědecké a technologické vzdělávání,propojuje akademickou sféru s průmyslem a inspiruje nové generacestudentů k objevování světa technologií. Stál u vznikumezinárodní robotické soutěže ROBO-VOZÍTKO Plzeň. Vedleakademické činnosti působí také jako zvláštní zmocněnec prokvantové technologie při Úřadu vlády České republiky, kdekoordinuje rozvoj českého kvantového ekosystému a přispívá kmezinárodní spolupráci v této rychle se rozvíjející oblasti.Svými vystoupeními a přednáškami po celém světě posilujespolupráci mezi významnými výzkumnými a vzdělávacímiinstitucemi a průmyslem a motivuje žáky všech stupňů škol kzájmu o technické a přírodovědné obory. Za jeho oddanostvzdělávání, podporu mladých talentů a vzdělávací apopularizační činnost obdrží toto prestižní ocenění.
Mgr. Alice Kozáková, Základníškola a Mateřská škola při Fakultní nemocnici, Plzeň, alejSvobody 80
Ředitelka školy pracuje s maximálním nasazením pří řízenítéto školy, která je umístěna nejen v několika budovách, ale iv několika městech. ZŠ a MŠ při FN Plzeň je komplexem pětiodborně odlišných pracovišť – kliniky FN, autistické třídypro žáky s vysokofunkčním autismem (jako jediná škola vPlzeňském kraji), psychiatrické třídy, třídy pro žáky svývojovými poruchami učení a chování, třídy mateřské školy.Nadstandardní je spolupráce se zdravotnickými subjekty. Dále jepotřeba vyzdvihnout její pedagogickou činnost při výchověbudoucích učitelů (pedagogické praxe) a spolupráci se střednímiškolami a vysokými školami vychovávající budoucí pedagogy
Mgr. Jarmila Kudrnáčová, Střední škola informatiky afinančních služeb, Plzeň, Klatovská 200 G
Paní Mgr. Jarmila Kudrnáčová vystudovala na Matematicko-fyzikálnífakultě Univerzity Karlovy v Praze obor Matematika. Jejípedagogická činnost odstartovala v roce 1979, kdy nastoupila na SOUč. 4 Škoda v Plzni jako učitelka. V září 1993 v Plzni vzniklanová škola, Střední odborné učiliště spojů, jíž se stalaředitelkou. Škola se začala za jejího působení rozšiřovat.Díky její pracovitosti, manažerským schopnostem a podpořezřizovatele došlo k rekonstrukci dvou budov v areálu bývalýchkasáren Plzeň-Bory a výstavbě nafukovací haly. Ze Středníhoodborného učiliště spojů v Plzni vznikla později Středníškola informatiky a finančních služeb v Plzni. Paní Mgr. JarmilaKudrnáčová je v řadě srdcí žáků, rodičů, zaměstnanců apřátel školy zapsána sice jako přísná učitelka, ale takéjako dětem nápomocná výchovná poradkyně, energická a pracovitáředitelka a kolegyně, a za to vše a mnoho dalšího ji patříplným právem uznání a poděkování.
Ing. Jarmila Ledvinová, Středníodborná škola a Střední odborné učiliště, Horšovský Týn,Littrowa 122
Ing. Jarmila Ledvinová je zkušený pedagog s praxí 22 let. V roce2002 nastupovala do Střední zemědělské školy v HoršovskémTýně jako učitelka odborných ekonomických předmětů. Od 1. 9.2003 po sloučení dvou škol do současné podoby byla jmenována veStřední odborné škole a Středním odborném učilišti do pozicezástupce ředitele pro teoretickou výuku a tuto pozici zastává dodneška. Zastupovala v plném rozsahu ředitelku školy při jejídlouhodobé nepřítomnosti. Je to pedagog s dlouhodobou praxí svedením týmu a člověk, který dokáže s nadhledem řešitproblémy související s vedením školy.
Mgr. Dagmar Merglová, Gymnázium, Plzeň, Mikulášské nám. 23
Mgr. Dagmar Merglová je absolventkou "Mikulášskéhogymnázia", Přírodovědecké fakulty UK v Praze a od roku1984 učitelkou biologie a matematiky na Gymnáziu v Plzni,Mikulášské nám. 23. Během této doby se stala platnou arespektovanou členkou pedagogického sboru. Její profesní činnostse vyznačuje systematičností a pečlivostí. Působí jakosprávkyně sbírek kabinetu biologie, v posledních letech působíjako vedoucí předmětové komise biologie. Zodpovědně koordinuježákovské soutěže Matematický, Přírodovědný klokan aBiologickou olympiádu.
Mgr. Marie Molcarová, Základní škola Plasy, okres Plzeň-sever
Pro Marii Molcarovou se stalo vzdělávání a výchova dětímladšího školního věku celoživotní náplní. Předávala žákůmnejen znalosti, ale rozvíjela i jejich myšlení. Hledala způsoby,jak je motivovat a podpořit jejich zájem o výuku, trpělivěvysvětlovala látku, opakovala ji a byla vždy vnímavá kindividuálním potřebám svých žáků. Dokázala vytvářet vetřídě atmosféru důvěry a dobré vztahy. Ve své práci bylavelmi kreativní, stále se učila novým metodám a sledovala trendyv oboru. Patřila mezi uznávané učitele ve škole, nechyběla jíochota podělit se o své zkušenosti s kolegy a pomoci jim v jejichpedagogické práci.
Mgr. Ladislava Mutinská, Střední zdravotnická škola a Vyššíodborná škola zdravotnická, Plzeň, Karlovarská 99
Mgr. Ladislava Mutinská je nejen odbornicí ve svém oboru, aleneustále hledá nové způsoby, jak zlepšit své vyučovacímetody. Její hodiny jsou vždy pečlivě připravené a plnézajímavých aktivit, které studenty motivují k učení. Díkyjejímu přístupu se studenti cítí zapojení a nadšení propředmět. Jednou z nejvýraznějších vlastností Mgr. LadislavyMutinské je její laskavost. Vždy má otevřené dveře pro žákyi kolegy, kteří potřebují radu nebo podporu. Její empatickýpřístup a ochota naslouchat dělají ze třídy nebo z kabinetumísto, kde se každý cítí vítán a respektován. Je inspiracínejen pro své žáky, ale i pro nás, její kolegy. Její pozitivníenergie a nadšení pro výuku jsou doslova nakažlivé. Jejíoddanost, laskavost a profesionalita jsou příkladem pro všechny.
Mgr. Milan Oravec, Střední škola Kralovice, náměstíOsvobození 32
Celý svůj profesní život působí ve školství. Nejprve působiljako učitel na Gymnáziu Plasy, později řadu let jako zástupceředitelky. V průběhu let rozšířil svoje pedagogické portfolioo studium informačních technologií. Pedagogické i manažerskéschopnosti naplno realizoval i po příchodu na Střední školuKralovice, kde již více než 10 let působí jako ředitel.Vytvořil zde funkční systém řízení, snaží se o maximálnívyužívání financí z projektů ROP, IROP, ŠABLON do škol,usiluje o zdravé školní klima a trvalé zkvalitňování avyužívání ICT technologií žáky školy i pedagogy. Srdečnízáležitostí našeho pana ředitele je plzeňská Viktorka acestování, zejména po horách.
Ing. Eva Pavleová, Dům dětí a mládeže Domino Domažlice,příspěvková organizace
Paní Eva Pavleová pracuje v DDM Domino Domažlice již 13. rokemjako pedagog volného času. Věnuje se dětem v kroužcíchjazykových, kreativně výtvarných, rukodělných, keramiky, aletaké přírodovědných. V příležitostné činnosti vedekeramické dílny pro mateřské a základní školy. Pravidelně sejako organizační garant zapojuje do okresních kol vědomostníchsoutěží a olympiád podporovaných MŠMT a Plzeňským krajem.Každé léto připravuje a vede tři příměstské tábory s různounáplní a tématikou - od přírodovědných, přes sportovní, pojazykové. Své bohaté pedagogické zkušenosti předávástudentkám a studentům z pedagogických škol při jejich praxi čiletní aktivitě. V DDM Domino patří k dlouholetým oporámpedagogického týmu.
Jan Pluháček, Základní umělecká škola Staňkov,příspěvková organizace
Jan Pluháček nastoupil v roce 1976 jako učitel do LŠU Holýšov,která byla součástí LŠU Staňkov.
V roce 1992 byl jmenován ředitelem ZUŠ Staňkov. Je vynikajícímtrumpetistou, který připravil mnoho žáků na dráhu amatérskýchi profesionálních muzikantů. Připomeňme jazzband SIX KIX, jehožbyl dlouholetým vedoucím a s nimiž proslavil ZUŠ Staňkov po celérepublice. Doposud je Jan Pluháčkem aktivním zaměstnancem ZUŠStaňkov a přejeme mu, aby byl ještě po další roky.
Mgr. Jitka Pořádková, Základní škola Plasy, okresPlzeň-sever
Jitka Pořádková věnovala celý svůj profesní život vzdělávánía výchově dětí prvního stupně základní školy. Pracovala jakoučitelka, své schopnosti uplatnila také jako zástupkyněředitele. Patřila mezi oblíbené učitele, i kolegové oceňovalijejí přátelskou povahu, ochotu pomoci začínajícím učitelům ineutuchající elán a optimismus v náročné pedagogické práci. Dokázala vždy povzbudit žáky, aby se ani v náročných chvílíchnevzdávali. Respektovala jejich individualitu, názory a potřeby,což podporovalo dobré vztahy ve třídě.
Ing. Miroslav Radotínský, Gymnázium, Plzeň, Mikulášskénám. 23
Ing. Miroslav Radotínský je vynikajícím pedagogem, který se odsvého nástupu na Gymnázium v Plzni v roce 1986 výrazně podílelna rozvoji výuky informatiky. Své hluboké odborné znalosti zoblasti technické kybernetiky, které získal na VŠSE v Plzni,se odrážejí v kvalitě jeho výuky a obohatily mnoho generacístudentů. Jako zástupce ředitele od roku 2002 přispěl kefektivnímu řízení školy. Jeho angažovanost, profesionalita aoddanost vzdělávacímu procesu si zaslouží velké uznání.
Mgr. Kateřina Růžková, Základní škola a Mateřská školadr. Eduarda Beneše, Kožlany, okres Plzeň-sever,příspěvková organizace
Paní učitelka na škole působí od roku 1988 a je známá svouochotou pomoci, pečlivým systémem práce a spolehlivostí. Žáciji mají v oblibě pro její humor, spravedlivost a férový přístup,což se projevilo i při jejich jednohlasné volbě na ukázkovouvýuku. Stojí za oblíbenými aktivitami jako „Aktuality“ veVýchově k občanství a vede literární klub. Podílela se naprojektu „Osobnosti školy, obce a regionu“, díky němuž školahostila inspirativní osobnosti. Žáci oceňují její styl výuky,jasnost výkladu a laskavý, ale důsledný přístup, který jimpomáhá uspět.
Mgr. Ivan Rybár, Základní škola Domažlice, Komenského 17
Pan ředitel Mgr. Ivan Rybár, prokázal výjimečné vůdčíschopnosti a rozhodnost během incidentu, kdy žákyně zaútočilanožem na své spolužáky. Společně s učitelkou okamžitězasáhli a díky jejich pohotovému jednání se podařilo zabránitdalším útokům, čímž ochránili ostatní žáky před možnýmnebezpečím. Pan ředitel přistoupil k situaci s profesionalitou aklidem, což pomohlo stabilizovat atmosféru ve škole a zajistitbezpečnost všech přítomných. Pan ředitel příkladně zvládlnejen samotnou krizovou situaci, ale také následnou péči o žáky,pedagogy a další zaměstnance školy.
Jiřina Stichenwirthová, Základní škola Horažďovice,Komenského 211, příspěvková organizace
Jiřina Stichenwirthová je učitelkou a zároveň dlouholetouvedoucí Centra sportu Horažďovice, trenérkou a sportovkyní tělemi duší. Její schopnost přivést děti a mládež ke sportu,přesvědčit je o pozitivním vlivu pravidelného tréninku adocílit maximálního nasazení zejména v soutěžním prostředí,je neopakovatelná. Jejíma rukama prošly stovky sportujících žákůa společně kromě celoživotního zájmu o pohyb a vlastní rozvojdosáhli i řadu sportovních úspěchů až do republikové úrovněv několika sportovních odvětvích.
Mgr. Jaroslav Šedivý, Základní škola Dobřany, příspěvkováorganizace
Jaroslav Šedivý je uznáván pro svůj lidský přístup, morálníkvality a schopnost naslouchat. V pozici ředitele základní školyv Dobřanech významně přispěl k rozvoji školy, včetně zřízenítříd v Psychiatrické nemocnici Dobřany. Stál u zrodu školníhoparlamentu, čímž podpořil aktivní zapojení žáků do choduškoly. Organizuje výměnné pobyty dobřanských žáků se školamive Slovinsku a Německu. Každoročně se podílí na Tříkrálovésbírce a aktivně se jí účastní. Jeho činnost dokazuje hlubokýhumanismus, lásku k žákům a víru v dobro.
Mgr. Markéta Tesárková, Základní škola Pivoňka
Paní Mgr. Markéta Tesárková je učitelkou prvního stupně. Vroce 2017 stála u zrodu ZŠ Pivoňka a spolupodílela se na konceptuvzdělávání. Během 8 let fungování školy se stala oporou týmupro svoje profesní znalosti a jedinečné pedagogické dovednosti.Její práce s dětmi se vyznačuje partnerským přístupem a snahouo maximální podporu a rozvoj každého žáka. Dokáže děti provýuku nadchnout a vzbudit jejich chuť a zájem jít v tématu dohloubky. Do pedagogického týmu přináší stále nové výzvy apříležitosti pro rozvoj celé školy.
Mgr. Alena Vodičková, Základní škola Blovice, okresPlzeň-jih
Mgr. Alena Vodičková je učitelkou na Základní škole Blovice,kde je známá svým lidským přístupem, schopností naslouchat avysokými morálními hodnotami. Během svého působení ve školevýznamně přispěla k rozvoji školních aktivit a projektů(garant matematických soutěží, podpora čtenářskégramotnosti). Její odvaha a rychlá reakce při požáru autobusu,kdy společně s kolegyní a asistentkou pedagoga zachránily žáky,byly vysoce oceněny rodiči i veřejností.
Mgr. Jana Weberová, Střední odborné učiliště, Domažlice,Prokopa Velikého 640
Od roku 1987 pracuje jako učitelka všeobecně vzdělávacíchpředmětů matematiky a chemie na Středním odborném učilišti vDomažlicích v místě poskytovaného vzdělání ve Stodě.Zasloužila se o přípravu žáků čtyřletých oborů zakončenýchmaturitní zkouškou k přípravě na didaktický test z matematiky.Jako vedoucí metodické přírodovědné komise napomáhá kolegůmrozšiřovat jejich znalosti a novým kolegům jejich pedagogické adidaktické dovednosti a dále se profesně vzdělávat ve svémoboru. Je velmi příjemná, komunikativní, ochotná a vstřícná.Celoživotně se snaží zvýšit zájem žáků o studium přírodníchvěd a pomáhá jim v jejich vlastním poznání. Po 12 let žácipod jejím vedením vyhrávají soutěž Enersol, zabývající sealternativními zdroje energie, a to jak krajské, tak republikové
Mgr. Veronika Zůchová, Základní škola Marie UchytilovéKralovice
Na škole působí od roku 2018 a je hnacím motorem pedagogickéhosboru i inovátorkou v oblasti výuky. Zavádí prvky programu „Začítspolu“ a centra aktivit podporujících prožitkové učení. Jevelkou propagátorkou formativního hodnocení a své poznatky sdílís kolegy. O kvalitě její výuky svědčí mimo jiné výsledkytestování SCIO, ve kterých její žáci obstáli na výbornéúrovni ve srovnání s jinými žáky v ročníku i republikovýmivýsledky. Žáci oceňují její vstřícný přístup, podporu večtení a aktivní, tvořivé hodiny. Ve škole vytváří bezpečnéa motivující prostředí, kde se děti cítí dobře.
doc. Ing. Miloš Železný, Ph.D., Fakulta aplikovaných vědZápadočeské univerzity v Plzni
Svojí pedagogickou činnost zahájil doc. Ing. Miloš Železný,Ph.D. již v akademickém roce 1996/97 výukou předmětu „Zpracovánídigitalizovaného obrazu“, k němuž postupně přidal i dalšípředměty z oblasti počítačového vidění, historie kybernetikya umělé inteligence. Od září roku 2014 působil na poziciproděkana pro studijní záležitosti a od března roku 2021 zastáváfunkci děkana Fakulty aplikovaných věd ZČU v Plzni. Jako takovýse začal věnovat spolupráci se středními školami a gymnázii,která spočívá především v představování studijníchprogramů Fakulty aplikovaných věd jejich žákům. K tétoaktivitě využívá mnoho rozličných nástrojů, z nichž zazmínku stojí zcela jistě zřízení pozice talent ambasadora, čiudělování stipendií nadaným středoškolským studentům. V roce2013 stál také u zrodu úspěšného a dodnes pořádanéhokybernetického letního soustředění Campo Arduino –příměstského tábora, jehož hlavním cílem je popularizovatkybernetiku a technické vědy obecně u mládeže od 5. třídy ZŠaž po 4. ročníky SŠ.
Bc. Monika Ženíšková, 22. mateřská škola Plzeň, Z.Wintra19, příspěvková organizace
Paní Monika Ženíšková řídí mateřskou školu se třemiodloučenými pracovišti. Klade velký důraz na vytvářeníharmonického prostředí jak pro děti, jejich rodiče, tak prozaměstnance. Ke každému zaměstnanci přistupuje individuálně,dokáže identifikovat jejich silné stránky a na nich staví celýpedagogický proces, podporuje je v profesním růstu a je otevřenásoučasným pedagogickým trendům. Proto také dlouhodoběspolupracuje s PF ZČU při zajišťování praxí studentů, působíjako mentor pro začínající ředitele a ředitelky. Za jejímaximální profesionalitu a odbornost hovoří opakované výbornéhodnocení České školní inspekce.