
V Ostravě začíná demolice mostu na Rudné ulici, což je součástí příprav na nový most, který má být hotov ještě letos s náklady přes 82 milionů korun. Stavební práce omezí dopravu včetně MHD, jelikož obě ulice jsou dopravně vytížené.
V Ostravě začíná demolice mostu na Rudné ulici, který překonává Místeckou ulici ve čtvrti Vítkovice. Tento krok je součástí příprav na výstavbu nového mostu, který by měl být dokončen ještě letošní rok a náklady na něj se odhadují na více než osmdesát dva milionů korun. Tato stavební akce ovšem provází významná dopravní omezení pro motoristy i veřejnou dopravu, jelikož obě ulice jsou jedněmi z nejvytíženějších v Ostravě.
Podle mostního technika Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Pavla Stanovského, aktuální práce zahrnují odstranění asfaltového povrchu, demontáž zábradlí a demolici říms mostu. K samotné demolici mostní konstrukce by stavebníci měli přistoupit nejpozději příští týden. Po tomto kroku nastane fáze výstavby nového mostu, která by podle plánu měla být dokončena do poloviny roku.
Stavební činnost významně ovlivní automobilovou dopravu na úseku, protože řidiči budou muset využívat jen jednu polovinu mostu, a to pouze v jednom pruhu pro každý směr. Práce začínají na části mostu, po které se jezdí ve směru z Havířova do Poruby. Pod mostem na Místecké ulici bude rovněž platit režim 1 + 1, kdy se doprava bude podle potřeby přesouvat z jedné strany silnice na druhou.
Situace ovlivní i městskou hromadnou dopravu. Tramvajové linky číslo 1, 6 a 10, které spojují Ostravu-Jih s centrem, budou kvůli omezením jezdit odklonem a výluka těchto linek je naplánována na téměř dva týdny.
Most na Rudné ulici představuje klíčový dopravní bod, jelikož silnice I/11 prochází Ostravu ve směru od západu na východ a spojuje se s dalšími důležitými silničními tepnami. Křížení s Místeckou ulicí, která se napojuje na dálnici D1, představuje významné dopravní uzly, kde se mohou tvořit dopravní kolony zejména během špiček.
Při výběrovém řízení na zhotovitele mostu uspěla firma Strabag, která předložila nejvýhodnější nabídku z hlediska finančních nákladů i harmonogramu projektu. Nový most bude mít stejnou konstrukci jako stávající, ovšem změní se na ocelobetonový, což představuje jediný technický rozdíl oproti původní betonové konstrukci.