OLOMOUCKO

Oprava mostního závěru v Olomouci: Omezení dopravy potrvá do konce roku 2025

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo opravy poškozeného mostního závěru na silnici I/35 v Olomouci. Provoz je omezen na jeden jízdní pruh v každém směru. Práce zahrnují výměnu starého závěru za nový lamelový typ a budou dokončeny do prosince 2025 ve spolupráci s firmou IDS Olomouc.


Opravy mostního závěru na silnici I/35

Oprava mostního závěru probíhá v úseku Velkomoravské ulice v Olomouci. Důležitá dopravní tepna byla od 3. listopadu zúžena o jeden jízdní pruh kvůli nutné výměně poškozeného závěru. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postupně mění závěr na mostě ev. č. 35-147..1 a práce jsou plánovány do prosince 2025.

Provoz a omezení dopravy

ŘSD uvedlo, že doprava na mostě bude nadále částečná s vedením jednoho jízdního pruhu pro každý směr. Práce začaly 3. listopadu a během jejich trvání bude zachován provoz hlavní trasy s postupnou redukcí počtu jízdních pruhů. Sjezdy k vlakovému nádraží a na Jeremenkovu ulici budou omezeny a vzniknou objízdné trasy přes ulice Holická, Wittgensteinova a Kosmonautů.

Co se mění na mostě

Opravy zahrnují demontáž starého typu závěru a instalaci nového lamelového tichého typu. Instalace musí odpovídat třídě dopravního zatížení mostu. Provoz zůstane částečně zachován, aby nebylo nutné úplné uzavření komunikace.

Dodavatel a harmonogram prací

Zakázku získala firma IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která nabídla nejnižší cenu ve výběrovém řízení, přibližně 6,2 milionu korun. Nový lamelový závěr bude osazen během jednoho měsíce, přičemž provedení všech prvků musí odpovídat nejtěžšímu provozu.

Dopady na řidiče a bezpečnost

Zúžení úseku by podle ŘSD nemělo způsobit zásadní komplikace, i přes denní provoz přes 38 tisíc vozidel. Doporučuje se dodržovat pravidla silničního provozu, například střídavé řazení do jednoho pruhu formou zip.

Další související práce

Součástí výměny jsou také práce na dalších konstrukčních prvcích, včetně dilatačních spár a vybourání starého závěru. Cílem je zajistit bezpečnost, vodotěsnost a správnou funkci mostní konstrukce při teplotních změnách.

Opravy v širším kontextu

ŘSD upozorňuje, že opravy mostních závěrů probíhají i na dalších místech, například na dálnici D1 u Bělotína a Kujav či u Přerova, kde se provádí údržba a výměna závěrů.


Zdroj: REGIONOLOMOUC.CZ