V Českém Krumlově byla otevřena nová cyklostezka podél Vltavy, která odděluje cyklisty od tranzitní dopravy a zlepšuje jejich bezpečnost. Úsek o délce 720 metrů stál 41 milionů korun a je součástí širšího projektu propojujícího Vltavskou cyklostezku napříč regionem.
Bezpečnější jízda podél Vltavy
V Českém Krumlově se cyklisté už nemusí mezi auty proplétat na frekventované ulici Pod Kamenem. Město zde vybudovalo nový úsek cyklostezky podél levého břehu Vltavy, který umožňuje bezpečnější a komfortnější pohyb pro cyklisty.
Odklon od tranzitní dopravy
Dosavadní provoz mezi Lipnem a Českými Budějovicemi znamenal pro cyklisty riziko průjezdu mezi kolony automobilů. Nový úsek umožňuje část provozu přesunout na výše položenou trasu, čímž se výrazně snižuje kontakt cyklistů s motorovou dopravou.
Popis trasy a technické řešení
Úsek dlouhý 720 metrů začíná rampovým napojením z parkoviště u Vošahlíkova mlýna, pokračuje pod Porákovým mostem po levém břehu Vltavy a končí u místní komunikace Na Svahu poblíž křižovatky U Trojice. Nová asfaltová stezka kopíruje stávající silnici, leží však pod její výškovou úrovní, což minimalizuje riziko kolize s vozidly.
Starosta Alexandr Nogrády uvedl, že stezka přináší obyvatelům bezpečnější pohyb podél frekventované komunikace a potvrzuje, že Český Krumlov usiluje o rozvoj příjemného a otevřeného městského prostředí. Radnice již připravuje pokračování úseku, který by měl vést městem a dále podél řeky až na Větřní.
Další rozvoj cyklosítě
Zastupitelé představili plán propojit hlavní cyklostezku s vedlejšími trasami, které povedou například do Tovární ulice a dále po městě na Plešivec a do dalších částí Českého Krumlova. Cílem je vytvořit hustou síť bezpečných cyklotras propojujících město s okolím.
Finanční náročnost a stavební výzvy
Celkové náklady úseku dosáhly 41 milionů korun, přičemž Jihočeský kraj přispěl částkou 18 milionů korun a zbytek uhradil Státní fond dopravní infrastruktury. Podle ředitele zhotovitelské společnosti Eurovia, Pavla Vrby, stavba v blízkosti řeky vyžadovala speciální geologická řešení kvůli sedlým sedimentům, a zima zkomplikovala stavební postup, což prodloužilo dokončení o několik měsíců.
Souvislost s Vltavskou cyklostezkou
Nový úsek je součástí rozsáhlého projektu propojujícího Vltavskou cyklostezku od Nové Pece až po Týn nad Vltavou a dále do Středočeského kraje a Prahy. Aktuálně je dokončeno přibližně 90 kilometrů z celkových 188,4 kilometrů. Mezi již otevřené úseky patří Boršov – Budějovice – Purkarec, Hněvkovice – Týn, Nová Pec – Horní Planá nebo Frymburk – Lipno nad Vltavou. V prosinci 2023 byl zpřístupněn také 5,5 kilometru dlouhý úsek mezi Loučovicemi a Vyšším Brodem za 92,5 milionu korun.
Zdroj: REGIONJIH.CZ


