VYSOČINA

Neukáznění řidiči ohrožují stavbu mostu u Habrů

Stavba mostu u Habrů na silnici 38 vstoupila do další fáze, kdy dělníci pokračují betonáží nosné konstrukce. Očekává se, že tato etapa bude dokončena začátkem září. Stavbu však komplikují neukáznění řidiči, kteří ignorují stanovené objížďky.


Stavba mostu u Habrů, nacházejícího se na silnici 38 mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, pokročila do další fáze. Práce započaly na počátku května a zahájení nové etapy znamená, že je dokončena spodní část mostu. Dělníci se nyní věnují betonáži nosné konstrukce, která je klíčová pro budoucí položení vozovky.

Podle Jiřího Veselého, regionálního mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, se dokončení nosné konstrukce očekává v prvním týdnu v září. Na stavbě pracuje denně přibližně dvacet dělníků, jejichž úkolem je vázání ocelových výztuží a sestavování bednění z dřevěných desek, trámů a hranolů. Na betonáž konstrukce bude použito přibližně 550 kubíků betonu.

Navzdory pokrokům ve stavbě mostu a plánovanému otevření pro dopravu na konci října, zůstává problém s neukázněnými řidiči. Ti často ignorují oficiální objížďky, které vedou z Havlíčkova Brodu na Chotěboř a Golčův Jeníkov pro automobily do 7,5 tuny, zatímco vozidla těžší musí přes Chrudim a Ždírec nad Doubravou.

Podle starosty Habrů, Pavla Víška, představují neukáznění řidiči trvalý problém. Navzdory opatřením, jako je zákaz vjezdu do města s výjimkou dopravní obsluhy, se stále najdou ti, kteří porušují pravidla. Policie je proto pravidelně přítomna a pokutuje řidiče, kteří se pravidly neřídí.

Uzavírka, která doprovází stavbu mostu, ovlivnila i okolní vesnice, jako jsou Tis, Bačkov a Zboží. Ty byly zpočátku zahlceny dopravou, což vyvolalo potřebu intenzivní policejní asistence. Podle starosty Tisu, Davida Kozlíka, situace naštěstí po týdnu ustoupila.

ŘSD přistoupilo k demolici a výstavbě nového mostu, i když původní stavba byla hodnocena jako „dobrá“. Klíčovým faktorem pro tuto změnu byla nízká nosnost mostu, která neodpovídá statutům silnice 38 jako návozové trasy pro rozšíření dukovanské jaderné elektrárny. Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost až sto let, což je výrazně více než u předchozího mostu. To zajistí, že bude připraven pro přepravu těžkých komponentů v rámci projektu rozšíření elektrárny.


Zdroj: REGIONVYSOCINA.CZ