HRADECKO

Kuklenský podjezd čeká přestavba a rok uzavírky

Kuklenský podjezd v Hradci Králové projde kvůli zdvoukolejnění tratě rozšířením a prohloubením. Dvě etapy: nový železniční most, pak roční uzavírka (2029–2030). Město přispěje 180 mil. Kč, přibudou pruhy, chodníky a cyklostezky.


Kuklenský podjezd v Hradci Králové čeká největší proměna za desítky let. Opotřebené místo, které řidiči často nazývají „myší díra“, projde rozšířením i prohloubením. Změny souvisí se zdvoukolejněním železniční tratě mezi Hradcem, Pardubicemi a Chrudimí.

Podjezd na Pražské třídě je důležitou spojkou mezi křižovatkou Koruna a Kuklenami. Po rekonstrukci má být průjezd plynulejší. Zásah se dotkne i chodců a cyklistů – po obou stranách mají vzniknout nové chodníky a cyklostezky.

Dvě etapy: nejprve nový most, pak roční uzavírka

Podle současného harmonogramu má stavba navázat na modernizaci železnice, která začne na přelomu let 2025 a 2026. Celý soubor prací v úseku Hradec – Pardubice – Chrudim by měl probíhat do roku 2030.

V první etapě se stavební práce zaměří na železnici nad silnicí – nad Pražskou třídou má vzniknout nový železniční most. Samotný podjezd zůstane průjezdný až do konce roku 2028; krátké přerušení provozu nastane při bourání stávajícího mostu. Uzavírka potrvá podle odhadů zhruba tři až čtyři týdny.

Druhá etapa je naplánovaná na roky 2029 a 2030. Tehdy dojde k samotnému rozšíření a prohloubení podjezdu; místo bude uzavřené přibližně na rok. Po úpravách má komunikace získat další jízdní pruh a podél ní budou vybudovány oddělené trasy pro pěší a cyklisty.

Náklady a podíl města

Na přestavbě se mají finančně podílet město a Správa železnic. Hradec Králové má podle dříve zveřejněného rozpočtového výhledu přispět částkou 180 milionů korun. Ty chce rozložit do více let: 10 milionů v roce 2025, 40 milionů v roce 2026, 30 milionů v roce 2027, po 10 milionech v letech 2028 a 2029 a 80 milionů v roce 2030.

Koordinace s dalším dopravním projektem

Město plánuje také návaznost na chystané rozšíření nadjezdu v Koutníkově ulici, které připravuje Ředitelství silnic a dálnic. Cílem je zabránit tomu, aby se velké uzavírky v různých částech Hradce kryly ve stejnou dobu.

Zprávy Hradec budou další kroky projektu sledovat. Pro Královéhradecký kraj jde o jednu z největších dopravních staveb, která má vedle železnice výrazně ovlivnit i každodenní průjezd městem.


Zdroj: REGIONHRADEC.CZ