
Krnov nesouhlasí s plánem na omezení vlakových spojů dle jízdního řádu 2026, zasahujícím trasy Krnov–Olomouc a Krnov–Jindřichov. Starosta Hradil požaduje zachování spojů a přímých vlaků. Město chce i častější spěšné vlaky na trase Krnov–Jeseník. Obyvatelé vyjádřili nesouhlas.
Krnov se postavil proti plánovanému omezení vlakových spojů, které přinese nový jízdní řád pro rok 2026. Městská radnice se rozhodla připomínkovat návrh jízdního řádu, který počítá s rušením prvních ranních a posledních večerních spojů na tratích Krnov–Olomouc a Krnov–Jindřichov ve Slezsku.
Starosta města, Tomáš Hradil, vyjádřil obavy z dopadu takové redukce na dopravní dostupnost regionu Krnovska. Podle něj by měla být zachována minimálně stejná síť spojů jako doposud, s požadavkem na vedení přímých vlaků v úseku Krnov–Olomouc, což by znamenalo zrušení přestupu v Moravském Berouně.
Mluvčí města, Dita Círová, doplnila, že Krnov usiluje i o doplnění spěšných vlaků na trase Krnov–Jeseník. Aktuální interval 240 minut je podle ní nevyhovující a město usiluje o jeho zkrácení na dvě hodiny. Tato změna by se měla týkat především pátků, víkendů a státních svátků, aby se podpořil cestovní ruch, včetně přidání večerního spoje z Jeseníku do Krnova s odjezdem v 19:30.
Radnice také zapojila místní obyvatele do procesu připomínkování prostřednictvím webového formuláře. Velká většina z 94 zapojených občanů vyjádřila nesouhlas s redukcí spojů a poukázala také na nedostatečný stav železniční infrastruktury a výbavy vlakových souprav.
Všechny připomínky byly zaslány příslušným orgánům včetně Moravskoslezského a Olomouckého kraje, Českých drah, Správy železnic a ministerstva dopravy. Ty se budou problémem zabývat během prázdninového období, kdy lze očekávat další debaty o navrhovaných změnách.