PRAHA

Konec rekonstrukce Barrandovského mostu do konce listopadu 2024

Rekonstrukce Barrandovského mostu má být dokončena do konce listopadu. Opravy byly zpožděny kvůli špatnému stavu severní části mostu a horší kvalitě použitých materiálů.


Poslední etapa rekonstrukce Barrandovského mostu začne na konci srpna a pokud vše půjde podle plánu, měla by být dokončena do konce listopadu. Při prohlídce staveniště o tom informovali zástupci magistrátu, Technické správy komunikací a stavební firmy.

Opravárenské práce byly původně plánovány tak, aby byly hotové už do konce letních prázdnin. Komplikace však přinesl špatný stav severní části mostu, což vedlo k nevyhnutelnému zpoždění.

Barrandovský most tvoří dva mosty: jižní, využívaný pro směr ze Smíchova do Braníku, který je již opraven, a severní, kde nyní probíhá rekonstrukce.

Jak uvedl místopředseda představenstva Technické správy komunikací (TSK) Josef Richtr, na konci srpna by se severní polovina mostu měla otevřít pro řidiče. Následně se práce přesunou na jižní část, což představuje poslední etapu rekonstrukce.

„Na dokončenou severní polovinu se přehodí provoz a okamžitě začneme frézovat jižní polovinu,“ řekl manažer stavby z firmy Porr Martin Ředina.

Na překážku se ukázala také horší kvalita betonu, což podle Řediny způsobilo nečekané komplikace. Severní most, který je o pět let mladší než jižní, je paradoxně v horším stavu. To se přičítá horší kvalitě použitého materiálu.

Firma i přesto plánuje dokončení celé rekonstrukce do konce listopadu, v souladu s ideálními podmínkami. Od 1. prosince má začít zimní přestávka, avšak v případě dobrých klimatických podmínek by bylo možné práce prodloužit o dalších 14 dní.

Ředina doplnil, že počasí bude klíčové pro dokončení projektu. I když poslední léta přinesla mírné zimy, konkrétní měsíce nejsou tak důležité jako vhodné klimatické podmínky.

Důležitý bod představují obalovny, které vyrábějí asfalt. Ty zahajují zimní období v polovině prosince, což by znamenalo pauzu do začátku března. TSK proto usiluje o maximální využití dlouhých dnů a dobrého počasí pro urychlení prací.

Barrandovský most, otevřený v roce 1983, dosud nebyl kompletně opraven. Denně přes něj přejede přibližně 140 tisíc aut, což z něj činí nejvytíženější komunikaci v Praze. Odhadovaná cena rekonstrukce činí 594,5 milionu korun.