
Dopravní tepna v Jihlavě byla na léto uzavřena kvůli rekonstrukci, která potrvá do září. Stavba zahrnuje opravu tunelu a přilehlé části obchvatu. Práce vedou k dočasnému omezení dopravy. Primátor města, Petr Ryška, věří v efektivitu stavebních prací navzdory komplikacím.
Dopravní tepna, která denně odvádí z Jihlavy přibližně 14 tisíc vozidel, byla dočasně uzavřena kvůli rekonstrukci. Práce na jihlavském tunelu a přilehlé části obchvatu začaly s nástupem prvního pracovního dne letních prázdnin. Předpokládá se, že rekonstrukce bude dokončena na začátku září, přičemž celý úsek by měl být bez omezení v druhé polovině měsíce.
Na stavbě tunelu se po dvaceti letech opět podílí stavbyvedoucí Vít Veselý, který uvedl, že to, co nyní opravuje, kdysi sám pomáhal postavit. Popsal aktuální práce jako frézování rampy na výjezd na Pelhřimovskou a celkové frézování úseku včetně prací na mostech, které potrvají téměř po celou dobu rekonstrukce.
Primátor Jihlavy, Petr Ryška z ODS, je přesvědčen o tom, že město navzdory několika dopravním stavbám bude nadále fungovat efektivně. Připomněl, že ve městě probíhá současně výstavba dopravního terminálu a opravy některých ulic, přičemž všechny firmy mají pevně stanovené termíny. Důležitým faktorem je dokončení klíčových okružních křižovatek, které by měly zamezit větším komplikacím v dopravě.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, Jan Rýdl, zdůraznil, že úplná uzavírka byla nezbytná z důvodu omezeného prostoru v tunelu, který neumožňuje současný provoz a probíhající práce. Technika, jako frézy a finišery, vyžaduje více prostoru pro bezpečné a efektivní provádění prací.
Odborníci se domnívají, že dlouhodobým řešením by mohl být druhý tubus tunelu, avšak taková možnost je aktuálně pouze v úvahách.