
Jezernický viadukt je významná železniční stavba skládající se z cihlového a kamenného viaduktu, součást Severní dráhy Ferdinandovy, stále slouží svému účelu. Cihlový viadukt má 42 oblouků z roku 1842, kamenný byl přidán v roce 1873 pro dvoukolejnou dráhu.
Jezernický viadukt, významná železniční stavba, se skládá ze dvou samostatných konstrukcí: cihlového a kamenného viaduktu. Tyto viadukty byly vybudovány jako součást trasy bývalé Severní dráhy Ferdinandovy a dodnes slouží svému původnímu účelu. Rozprostírají se přes údolí potoka Jezernice a překračují krajskou silnici i místní komunikaci.
Starší cihelný viadukt byl dokončen v roce 1842, a v roce 1873 jej doplnil mladší kamenný viadukt, což umožnilo rozšíření dráhy z jednokolejného na dvoukolejné uspořádání. Viadukt u Jezernice je díky svým více než čtyřiceti obloukům atraktivním cílem pro železniční nadšence a fotografy, kteří jej mohou obdivovat při cestě z Lipníku nad Bečvou do Hranic.
Cihlový viadukt dosahuje délky 426,33 metrů a tvoří jej 42 polokruhových kleneb. Dominantou mostu jsou klenby o průměru 7,590 metrů, doplněné o šest menších kleneb s šíří 5,689 metru. Konstrukce využívá kombinaci moderních materiálů, kde nové cihlové klenby věrně kopírují původní a hlavní nosnou funkcí plní železobetonová klenba. Bezpečnost zajišťují cihlové sloupky a kovové zábradlí podél okrajů mostu.
Kamenný viadukt, postavený pro druhou kolej, zrcadlí strukturu svého cihlového protějšku. Jeho délka činí 414,74 metru, přičemž menší klenby na začátku a konci viaduktu mají šíři 5,689 metru. Při stavbě bylo použito opracovaných pískovcových a vápencových kvádrů na pohledová zdiva a klenby, zatímco odvod povrchové vody se zajišťuje novými litinovými rourami. Konstrukce je chráněna robustními kamennými sloupky a kovovým zábradlím. Na kamenné klenbě se nachází pamětní deska s rokem 1873.
Jezernický viadukt svou architektonickou hodnotou a historickým významem přitahuje návštěvníky a slouží jako připomínka inženýrského umu 19. století v oblasti železniční dopravy v regionu.