
Nejlepší studenti gymnázií z Plzeňského kraje poměřili síly ve vědomostní soutěži Gymnazista roku. Vítězem letošního 9. ročníku soutěže je Šimon Mařík z Církevního gymnázia Plzeň.
Ten se ve finálovém kvízu utkal se Štěpánem Stichenwirthem z Gymnázia Jar. Vrchlického v Klatovech a Marianou Talafovou z Církevního gymnázia Plzeň.
První kolo soutěže proběhlo formou testu, soutěžící měli na vypracování otázek celkem 120 minut. Test obsahoval uzavřené otázky, které byly zaměřeny na oblast přírodních a společenských věd a všeobecný přehled. Závěrečného kvízu se pak zúčastnili 3 nejúspěšnější řešitelé prvního kola.
Soutěž je určena pro žáky čtyřletého gymnázia a vyššího stupně víceletého gymnázia. Za každé gymnázium na území Plzeňského kraje se mohou zúčastnit dva studenti. Úspěšní gymnazisté i letos získali hodnotné ceny, šeky v hodnotě jeden až pět tisíc korun.
„Velmi mě těší, že každý rok vidíme řadu velmi úspěšných studentů, kteří svými znalostmi a rozhledem potvrzují, že Plzeňský kraj má dobrý potenciál vzdělávat kvalitní odborníky. Velký dík si zaslouží také pedagogové, kteří se žákům poctivě věnují. Věřím, že tito mladí lidé v našem kraji zůstanou, vystudují zde a najdou si práci, která je bude bavit,“ říká náměstek hejtmana pro oblast školství a sportu Vladimír Kroc.
Úspěšní řešitelé kvízu – vítězové Gymnazista roku 2025
Mařík Šimon Církevní gymnázium (poukázka 5 tis.)
Stichenwirth Štěpán Gymnázium J. Vrchlického Klatovy (poukázka 4 tis.)
Talafová Mariana Církevní gymnázium (poukázka 3 tis.)
Blank Sasha Gymnázium Blovice (poukázka 1 tis.)
Andrš Vojtěch Gymnázium Stříbro (poukázka 1 tis.)
Riegel Jan Sportovní gymnázium Plzeň (poukázka 1 tis.)
Soutěž pro žáky připravil tým pedagogů Krajského centra vzdělávání v Plzni, kterým se podařilo propojit testování získaných znalostí žáků gymnázií, ale také jejich kompetencí. „V rámci soutěže chceme podtrhnout skutečnost, že vzdělávání na všech stupních je vždy náročnou kombinací rozvoje nejen znalostí, ale také dovedností, postojů a hodnot, které využíváme denně ve svých životech. Všechny tyto složky kompetencí jsou úzce propojeny. S ohledem na tuto skutečnost soutěžící, vedle vypracování znalostního testu, předkládají také své portfolio, ve kterém dokládají důkazy o rozvoji jednotlivých složek svých kompetencí. Žáci letos opět prokázali, jak dokáží ve všech uvedených oblastech jít do hloubky a zároveň je propojit v rámci svého studia i života mimo školu,“ zhodnotil Lukáš Vlček, ředitel Krajského centra vzdělávání v Plzni.