
Plánovaná modernizace trati mezi Plzní a Horažďovicemi, která bude probíhat mezi lety 2027 a 2030, zajistí rychlejší a pohodlnější cestování. Zahrnuje stavbu dvoukolejné trati, rekonstrukci stanic a zlepšení přístupu pro cestující. Investice přesáhne 14 miliard korun s cílem zvýšit rychlost vlaků na 160 km/h a zkrátit jízdní dobu.
Cestování po železnici mezi Plzní a Horažďovicemi má být za pět let rychlejší a pohodlnější, a to díky plánované modernizaci trati. Tato modernizace, která zahrnuje stavbu plně dvoukolejné trati a opravy několika stanic a zastávek, představuje významný krok ke zkvalitnění železničního spojení v této oblasti.
Správa železnic již zahájila proces hledání projektanta pro modernizaci úseku mezi Plzní-Koterovem a stanicí Horažďovice předměstí. Stavba by měla probíhat v letech 2027 až 2030 a po dokončení umožní trať rychlost až 160 km/h. Celková investice do tohoto projektu přesáhne 14 miliard korun.
Hlavním cílem je přestavba více než 50 kilometrů trati. Druhá kolej přibude v úseku mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem, což umožní zkrácení jízdních dob vlaků o 10 až 12 minut. Projekt zahrnuje rekonstrukci čtyř stanic (Nepomuk, Blovice, Nezvěstice a Starý Plzenec) a šesti zastávek (Jetenovice, Nekvasovy, Srby, Ždírec u Plzně, Zdemyslice a Šťáhlavy).
Další významnou změnou bude přemístění nástupišť v Milči blíže k obci, a místo Velkého Boru bude nově zřízena zastávka v Horažďovické Lhotě. Všechna nádraží budou vybavena bezbariérovým přístupem, což zlepší nástup do vlaků a celkový komfort cestujících.
Podle mluvčí Správy železnic, Nely Eberl Friebové, projektanti nejprve připraví dokumentaci potřebnou pro povolení stavby. Stavební práce by měly začít koncem roku 2027 a dokončení je plánováno na rok 2030. Předpokládá se, že celkové náklady dosáhnou 14,1 miliardy korun.