OLOMOUCKO

Stanice emisí v Lipníku nad Bečvou uzavřena po vážných nedostatcích

Kontroloři uzavřeli stanici měření emisí v Lipníku nad Bečvou po zjištění vážných nedostatků při měření a hodnocení technického stavu vozidel. Neschválená zařízení ovlivňující výsledky měření vedla k okamžitému zastavení činnosti stanice.


Kontroloři nedávno uzavřeli stanici měření emisí v Lipníku nad Bečvou na přerovském okrese. Technik při nedávné kontrole odhalil řadu nedostatků při měření emisí automobilů a hodnocení technického stavu vozidel. Tyto nedostatky se vyskytly u tří kontrolovaných vozidel. „Stanici v Lipníku nad Bečvou hrozí pokuty,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Kontrolující technik při vstupu na stanici zjistil, že k měřicím přístrojům byly připojeny neschválené zařízení, která slouží k ovlivnění výsledku měření emisí. „Na místě byla činnost stanice okamžitě zastavena,“ zdůraznil Jemelka. Případné pochybnosti techniků a provozovatelů stanice budou řešeny ve správním řízení, které povede kraj a příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností.

Státní odborný dozor také vytipoval stanici v Plzni pro další kontrolu, jelikož zde bylo zaznamenáno největší množství podezřelých měření emisí. Z celkem 26 900 provedených měření odhalila analýza dat 1 900 případů podezření. „Dozor na základě těchto dat vyhodnotil nedbalou činnost techniků, kteří při měření konkrétních typů vozidel nezjistili vážné závady týkající se otáček motoru,“ dodal Jemelka. Následně bylo na příslušný úřad podáno oznámení o přestupku kontrolních techniků.

Při další kontrole v Plzni odhalil dozor chybu technika, který neprovedl kontrolu funkčnosti zásuvky tažného zařízení. „Po upozornění technik provedl dodatečnou kontrolu a zjistil, že elektrické spojení tažného vozidla s připojeným vozidlem je nefunkční. To by v provozu znamenalo nefunkčnost brzdových svítilen na připojeném vozidle,“ vysvětlil Jemelka.

Ministerstvo dopravy na začátku září oznámilo, že hodlá zesílit kontroly stanic technické kontroly (STK) a stanic měření emisí (SME). Kontroly se podle Jemelky zaměřují na možné podvody STK a SME, nikoli na řidiče.