OLOMOUCKO

Sčítače turistů v Jeseníkách: Lepší orientace a ochrana přírody

V Jeseníkách se letos instalují sčítače návštěvnosti, které pomáhají rozptýlit turisty na méně frekventovaná místa a zlepšit jejich orientaci. SCRJ instaluje 24 zařízení, která fungují na baterie až 3 roky. Data budou k dispozici online, což pomůže v plánování a marketingu. Projekt podpoří bezpečnost a ochranu přírody.


Návštěvníci Jeseníků se letos mohou těšit na novinku v podobě sčítačů návštěvnosti, které zjednoduší orientaci na turisticky atraktivních místech. Sdružení cestovního ruchu Jeseníky (SCRJ) instaluje celkem 24 elektronických zařízení na frekventovaných trasách, aby předešlo přeplněným lokalitám a přispělo k rozptýlení turistů.

Díky sčítačům návštěvnosti, které nevyžadují napájení z elektrické sítě a běží na baterie s tříletou výdrží, si návštěvníci budou moci na webové stránce online.jeseniky.cz dohledat aktuální údaje o návštěvnosti jednotlivých míst. 'Tato technologie poskytne nejenom návštěvníkům, ale i nám cenné informace pro marketingové kampaně,' uvedl ředitel SCRJ Tomáš Rak.

Jedním z hlavních cílů projektu je poskytnout turistům možnost prozkoumat méně známé, ale stejně krásné lokality v klidnějším prostředí bez davů. Pomocí aktuálních dat se tak mohou lépe rozhodnout, zda cestu změnit a vyhnout se tak rušnému místu, jako například na trasách kolem Pradědu nebo v údolí Bílé Opavy.

Sčítače oceňují nejen turisté, ale také odborníci. Rostislav Klemeš z olomoucké pobočky Klubu českých turistů vyjádřil podporu projektu a zdůraznil jeho význam pro bezpečnost a komfort návštěvníků. Pavel Jurka ze Správy chráněné krajinné oblasti Jeseníky dodal, že údaje získané ze sčítačů mohou přispět k tvorbě nových terénních informačních systémů.

Zařízení může zlepšit také management návštěvnosti hor. Jakub Fabián, vedoucí Horské služby Jeseníky, uvítal, že systém poskytne možnost rychlého přehodnocení cíle výletu, což může prospět bezpečnosti a ochraně prostředí Jeseníků. Petr Janeček z CzechTourism zdůraznil, že data ze sčítačů budou klíčová pro tvorbu marketingových strategií a následnou podporu cestovního ruchu v celém regionu.