VYSOČINA

Přijímačky do IT NeŠkoly: Kreativní hra místo testů

Ve Žďárské IT NeŠkole probíhá přijímací proces přes originální hru, která klade důraz na kreativitu a logické myšlení, nikoli teoretické znalosti. Uchazeči řeší záhady barokního chrámu přes vizuální bloky, což je inovativní přístup podobný metodám softwarových firem.


Ve Žďárské IT NeŠkole je přijímací proces vystavěn na originální hře, která místo tradičních testů přináší inovativní a kreativní přístup. Uchazeči o studium se stávají detektivy a z pohodlí svých domovů řeší záhady barokního chrámu na Zelené hoře. Tato hra, vytvořená ve spolupráci s Bohemia Interactive, nabízí unikátní způsob, jak prověřit schopnosti a dovednosti zájemců.

Podstatou přijímacího procesu není zjišťování teoretických znalostí, ale způsob uvažování a řešení problémů. „Hledáme logické myšlení, analytické schopnosti a odvahu převzít odpovědnost,“ říká Martina Kolářová z organizace Mise HERo, která připravila obsah úloh.

Účastníci se během hry potýkají s různorodými úkoly, od určování matematických posloupností až po pokusy o imaginární „vyloupení“ chrámu za pomoci blokového programování. Na tyto výzvy nemusí být nutně vybavení programováním, vše se odehrává prostřednictvím vizuálních bloků, jak vysvětloval Zdeněk Kvasnica z Bohemia Interactive.

Podobné přístupy jsou dnes běžné v softwarových firmách, ale ve vzdělávacím systému zůstávají vzácností. Ředitel nové školy, Tomáš Pleva, sděluje: „Chtěli jsme, aby přijímací řízení nebylo jen další formalitou, ale zábavnou zkušeností pro uchazeče.“

Ze všech přihlášek bude vybrána dvacítka nejlepších účastníků, kteří se zúčastní třídenního letního hackathonu. Tam se rozhodne, kdo se stane jedním z prvních deseti studentů tohoto progresivního vzdělávacího zařízení.