PLZEŇSKO

Nejlepší firemní logo vymysleli středoškoláci z Rokycan

Studenti středních škol, kteří se díky programu JA Studentská firma od září věnují reálnému podnikání, se na přelomu roku utkali v soutěži JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu studentské firmy v regionu.


Prvenství v rámci Plzeňského kraje získali středoškoláci z Gymnázia a Střední odborné školy v Rokycanech, kteří založili firmu ReStella na výrobu ručně malovaných a vyšívaných tašek. Druzí skončili studenti z Gymnázia ve Stříbře, jejichž firma Papiros nabízí recyklovaný papír obohacený o rostlinná semínka – tzv. rostoucí papír a „nestárnoucí růže“. Třetí příčku obsadili podnikavci z Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy elektrotechnické v Plzni s firmou na organizaci fotbalových turnajů. 

Do 5. ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo 209 studentských týmů. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti, zdokonalují se v komunikaci, prezentaci, finanční gramotnosti a dalších dovednostech důležitých pro moderní trh práce. Cílem dílčí soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s náležitostmi marketingu – aby pochopili, v čem je smysl loga, a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž vzdělávací programy v současnosti využívají tisíce českých škol. 

Za první pololetí už mladí byznysmeni stihli založit reálnou společnost, rozdělit si firemní posty, spravovat finance, zajistit výrobu, prodej i rozjet propagaci. Nyní dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci ocenili v soutěži JA Top Logo jako nejlepší v regionu. „První kolo soutěže podpořily desítky profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. Jako dobrovolní mentoři poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Na sociálních sítích navíc probíhalo souběžné hlasování v kategorii Cena veřejnosti,“ doplnil Martin Smrž.

Regionální kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou náměstka hejtmana Plzeňského kraje pro oblast školství a sportu Vladimíra Kroce. Vítěze čeká 6. února národní finále soutěže JA Top Logo v prostorách reklamní agentury McCANN Prague.

Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:

1. ReStella, Gymnázium a Střední odborná škola, Rokycany (výroba ručně malovaných a vyšívaných tašek)

2. Papiros, Gymnázium, Stříbro (výroba recyklovaného papíru, obohaceného o semínka rostlin, a výroba trvanlivých růží ze stužek)

3. ABAZ JA, Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola elektrotechnická, Plzeň (organizace fotbalových turnajů SPŠE Plzeň)

Cena veřejnosti: BVultire, Střední odborná škola obchodu, užitého umění a designu, Plzeň (výroba energetického nápoje pro milovníky extrémních sportů)