PLZEŇSKO

Gymnazisté z Plzeňského kraje změřili síly ve vědomostní soutěži

Již 8. ročník vědomostní soutěže pro žáky gymnázií v Plzeňském kraji Gymnazista roku 2024 vyhrál Jakub Turner z Gymnázia Jaroslava Vrchlického v Klatovech.


Ten se ve finálovém kvízu utkal s Veronikou Čipryčovou z Gymnázia, Plzeň, Mikulášské nám. a se Šimonem Maříkem z Církevního gymnázia Plzeň. Soutěže se účastní vždy maximálně dva zástupci gymnázia, letos to bylo celkem 11 krajských škol a jedna škola soukromá.

První kolo soutěže proběhlo formou testu, soutěžící měli na vypracování otázek celkem 120 minut. Test obsahoval uzavřené otázky, které byly zaměřeny na oblast přírodních a společenských věd a všeobecný přehled. Závěrečného kvízu se pak zúčastnili 3 nejúspěšnější řešitelé prvního kola.

Soutěž je určena pro žáky čtyřletého gymnázia a vyššího stupně víceletého gymnázia. Za každé gymnázium na území Plzeňského kraje se mohou zúčastnit dva studenti. Úspěšní gymnazisté i letos získali hodnotné ceny, šeky v hodnotě jeden až pět tisíc korun.

„Jsem velmi rád, že každý rok ukáží naši studenti, jaký mají všeobecný rozhled a samozřejmě i soutěživého ducha. Zaslouží si velké poděkování nejen oni sami, ale také jejich pedagogové, kteří je vyučují a středoškolským životem provází. Věřím, že velká část z nich zůstane studovat na Západočeské univerzitě a následně především zůstane žít v našem kraji,“ říká náměstek hejtmana pro oblast školství a sportu Vladimír Kroc.

Úspěšní řešitelé kvízu – vítězové Gymnazista roku 2024

Jakub Turner, Gymnázium Jar. Vrchlického, Klatovy (5 000 Kč)

Veronika Čipryč, Gymnázium, Plzeň, Mikulášské nám. 23 (4 000 Kč)

Šimon Mařík, Církevní gymnázium Plzeň (3 000 Kč)

Eliška Sieberova, Gymnázium Tachov (1 000 Kč)

Dan Hvízdal, Církevní gymnázium (1 000 Kč)

Vojtěch Andrš, Gymnázium Stříbro (1 000 Kč)

Soutěž Gymnazista roku probíhá v době, kdy se v České republice diskutuje podoba nového kurikula pro základní vzdělávání a následně se bude připravovat kurikulum pro střední školy. „V rámci soutěže chceme podtrhnout skutečnost, že vzdělávání na všech stupních je vždy kombinací rozvoje znalostí a kompetencí, že tyto dvě složky jsou úzce propojeny. Proto soutěžící, vedle vypracování znalostního testu, předkládají také své portfolio, ve kterém dokládají důkazy o rozvoji svých kompetencí. Žáci letos opět prokázali, jak dokáží tyto dvě oblasti propojit a jak širokou oblast jsou schopni v rámci svého studia a života pokrýt“ zhodnotil Lukáš Vlček, ředitel Krajského centra vzdělávání v Plzni, které každým rokem soutěž pro žáky škol připravuje.