Sdružení Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau vyhrálo výběrové řízení na výstavbu části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1. Cena je 9,765 miliardy Kč. Úsek zahrnuje dva tunely a čtyři křižovatky. Stavba začne v prosinci. Pražský okruh zlepšuje dopravu a snižuje zátěž centra Prahy.
Sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau uspělo ve výběrovém řízení na výstavbu další části Pražského okruhu. Tento nový úsek, spojující Běchovice s dálnicí D1, bude dlouhý 12,6 kilometru a jeho cena dosahuje téměř 9,8 miliardy korun. O tomto rozhodnutí informoval šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl na sociální síti X.
Výběrové řízení přineslo čtyři nabídky, přičemž vítězné konsorcium prezentovalo nejvýhodnější nabídku v hodnotě 9,765 miliardy korun, bez zahrnutí daně z přidané hodnoty. Tato částka představuje zhruba dvě třetiny původně předpokládaného rozpočtu. Proto bude její reálnost ještě přezkoumána hodnotící komisí, jak bylo upřesněno v podcastu na webových stránkách ŘSD.
Nový úsek Pražského okruhu označený jako 511 zahrnuje kromě jiného i dva tunely a čtveřici mimoúrovňových křižovatek. Všechny relevantní stavební povolení pro tuto etapu jsou již získána, a tak se její výstavba očekává s nástupem letošního prosince.
Současná konstrukce Pražského okruhu je členěna do jedenácti úseků, z nichž již bylo sedm dokončeno. První etapy vydláždily cestu roku 1983, a poslední expanze nastala v roce 2010 pokračováním okruhu od D1 k D5. Kromě jižně zamýšleného úseku k dálnici D1 zůstávají ještě tři etapy čekající na realizaci v severní části mezi lokalitami Ruzyně, Suchdol, Březiněves a Satalice.
Výstavba transportního spojení skrze Pražský okruh získává nadále na významu. Zlepšení tato infrastruktura přináší nejen řidičům, ale celkově podporuje dopravní obslužnost a snižuje zátěž centrální části hlavního města.