Stovky aktivních klientů plzeňského carsharingu Karkulka, jehož vedení ohlásilo ukončení činnosti s koncem roku 2024, mohou využít zvýhodněné registrace do Autonapůl.
Pokud dosavadní zákazníci Karkulky využijí kód JDUZKARKULKY a zašlou aspoň jednu fakturu od Karkulky nejvýše 6 měsíců starou, získají ihned přístup do rezervačního systému Autonapůl. Obratem tak mohou začít jezdit s novým poskytovatelem nebo si zarezervovat auta například na obvykle vytíženou sezónu podzimních prázdnin či Vánoc. Podrobnosti o zvýhodněné nabídce a fungování systému Autonapůl najdou zájemci na www.autonapul.cz/karkulka.
„V Autonapůl se teď hlavně snažíme pomoct dosavadním sdílníkům Karkulky s co nejhladším přechodem do velmi podobně nastaveného carsharingu - aby mohli nadále využívat sdílená auta, jak byli doposud zvyklí. Budoucím klientům, kteří splní jednoduché podmínky, nabízíme registraci bez jinak povinné pětitisícové kauce. V těchto dnech jsme také rozšířili naši plzeňskou flotilu na pět aut a podle poptávky budeme přidávat další. Zároveň jsme přiblížili koncepci předávacích zón dosavadnímu nastavení u Karkulky. Oproti Karkulce, která provozovala auta pouze v Plzni, získají sdílníci po registraci do Autonapůl přístup ke zhruba stovce aut v celkem osmi krajských městech po celé republice. Naši uživatelé mohou také získávat slevy na carsharing využitím věrnostního programu ČD Body,“ komentuje změny na carsharingovém trhu ředitel Autonapůl Michal Šimoník.
V Plzni jsou aktuálně k dispozici škodovky Fabia Combi, Rapid a Octavia Combi, oblíbený Renault Arkana a městská Dacia Sandero. Část z vozidel má také čím dál oblíbenější automatické převodovky. Renault Arkana je osazen hybridním motorem, který v městském provozu jezdí až 80 % času na elektřinu vznikající rekuperací při brzdění. Podle reálné poptávky je Autonapůl připraveno rychle přidat další vozy.
Kromě Plzně působí Autonapůl také v Brně, Hradci Králové, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích a samozřejmě v Praze. Všichni klienti brněnské společnosti mohou využívat kterýkoliv z vozů společnosti. Carsharing funguje na principu předávacích zón, v nichž si sdílníci vyzvedávají auta. Nově rozšířená plzeňská zóna City kopíruje hlavní trasy MHD pro snazší cestu k autu, a to včetně žádaných oblastí Bory, Doubravka, Slovany, Bolevec či Skvrňany. Podzóna Centrum pak zajišťuje, že aspoň jedno auto bude lidem k dispozici v exponovaném středu města.
Auta si lze rezervovat doslova z minuty na minutu, ale i několik dní, týdnů či měsíců dopředu. Část dosavadních sdílníků Autonapůl využívá i možnosti absolvovat část cesty mezi velkými městy pohodlně veřejnou dopravou, a přitom ve vlaku či autobuse odpočívat nebo pracovat, a využít sdílené auto až na posledních několik kilometrů cesty. Autonapůl k tomu své klienty motivuje například možností využít body získané za cestování Českými drahami na slevu za carsharingové služby. Cena za jízdu se skládá z hodinového poplatku a částky za ujeté kilometry, cena za výpůjčku zahrnuje palivo a další provozní kapaliny, dálniční známku i pravidelná profesionální servis.
O carsharingu:
Carsharing nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně a vědí, že za rok ujedou do zhruba čtrnácti tisíc kilometrů. Představuje nezávazný způsob, jak řešit vlastní mobilitu, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa. Sdílená auta totiž využívají uživatelé Autonapůl okolo 30 % času každého dne, kdežto auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně jen 5 % času.
O Autonapůl:
Autonapůl provozuje po celé republice flotilu necelých sto sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně Tesly 3. Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě a Olomouci. Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz - například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.