
Podstatných změn k lepšímu by se v Sokolově mohly během následujících let dočkat lidé cestující vlaky a autobusy. Sokolovská radnice chce totiž v rámci plánované rekonstrukce zdejšího vlakového nádraží v sousedství vybudovat moderní dopravní terminál, kam by se přesunulo autobusové nádraží.
V opravené nádražní budově by přitom vznikly společné pokladny, čekárna či informační kancelář.
„Můžeme říci, že v tuto chvilku se dodělává studie tohoto prostoru a vrcholí jednání mezi Českými drahami, společností Viamont, ČSAD a městem Sokolov na nejvyšší úrovni. A v podstatě všichni zástupci těchto firem se shodli, že toto je vynikající záměr a že budou podporovat,“ popsal místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák.
Nový dopravní terminál se 13 setkáními a zastávkou MHD má vyrůst v prostoru mezi nádražní budovou a lávkou na Šenvert, tedy v místech, kde v současnosti stojí zchátralé drážní sklady, které budou zdemolovány. Jeho výstavba má stát několik desítek milionů korun, a proto by mohla být rozdělena do několika etap.
Jsme přesvědčeni o tom, že se nám podaří sehnat dotaci z Evropského fondu SROP a počítáme, že můžeme sehnat 70 až 80 % dotací,“ naznačil možnost spolufinancování místostarosta.
Studie terminálu, která město přijde zhruba na 100 000 korun, má být hotova už ve druhé polovině března a hned po jejím dokončení chce radnice zadat zpracování projektové dokumentace. Samotná výstavba by tak mohla začít již v průběhu příštího roku.
„Tak bude záležet na tom, jak se nám podaří urychlit projekt. Počítáme, že bychom do konce července mohli požádat a potom očekávám, že pokud požádáme, tak bude trvat zhruba třičtvrtě roku až rok, než se tato žádost zúřaduje. A pokud to všechno dopadne dobře, tak můžeme za rok a půl stavět,“ odhadl Dvořák.
České dráhy chtějí v rámci rekonstrukce vlakového nádraží vybudovat klasická perónová nástupiště. Město s nimi v této souvislosti jedná o prodloužení podchodu k nástupištím, díky kterému by došlo k propojení nádraží se čtvrtí Šenvert. Radnice si přitom už na prodloužení tunelu nechává zpracovat projektovou dokumentaci.
„Jestli to budeme dělat, je otázka ceny,“ podotkl místostarosta Dvořák.
Vybudování autobusového terminálu v sousedství vlakového nádraží je výhodné i z hlediska Integrovaného systému dopravy, který se v Karlovarském kraji postupně zavádí, přičemž na Sokolovsku funguje již od loňského roku.